ישראל כץ
ישראל כץצילום: הלל מאיר/TPS

ממלא מקום שר החוץ, השר ישראל כ"ץ, מגיב היום (חמישי) לדו"ח שפרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם לפיו ישראל ירתה באופן מכוון בילדים ועיתונאים פלסטינים והפרה את החוק הבינלאומי.

"תאטרון האבסורד של המועצה לזכויות אדם הפיק עוד דו״ח עוין, שקרי ומוטה נגד מדינת ישראל. מדובר בדו״ח שמתבסס על מידע מסולף שבו כלל לא נבדקו העובדות ושכל מטרתו היא להכפיש את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולפגוע בזכותה להגנה עצמית מפני טרור של ארגון רצחני", אמר השר כ"ץ.

הוא הוסיף כי "ישראל דוחה את הדו"ח על הסף. אף גורם לא יוכל לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית ואת החובה להגן על תושביה וגבולותיה מפני מתקפות אלימות. מי שדוחף את תושבי עזה לגדרות, כולל נשים וילדים, הוא ארגון החמאס, שמטרתו המוצהרת היא השמדת מדינת ישראל והוא הנושא באחריות".

השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הוסיף כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם היא גוף פיקטיבי שכל קשר בינו לזכויות אדם מקרי בהחלט".

"הדו"ח השקרי הוא צעד צפוי מגוף שאיבד מזמן את הלגיטימיות שלו. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה מפני ארגון הטרור חמאס, ורק מחבלי החמאס וראשיו צריכים לתת דין וחשבון על מעשיהם. לא נקבל הטפות מוסר ממועצה המובלת על ידי מדינות דיקטטוריות שפוגעות יום יום בזכויות האדם בעולם", ציין ארדן.

הוא אמר כי "כשהאו"ם מתעלם מהניצול הציני של החמאס את ה "צעדות האזרחיות" כדי לייצר מתקפות טרור, ומהזכות של ישראל להגן על אזרחיה, הוא הופך להיות שותף של הטרור החמא"סי. כל מדינה שמחוייבת למאבק נגד הטרור חייבת לבחון את המימון שלה לאו"ם כגוף שמעודד בפועל את הטרור של החמאס".

"חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו להגן על אזרחי ישראל בדרום ללא חשש מדוחות שקריים והזויים", סיכם השר.