חטיפה איומים איום אלימות
חטיפה איומים איום אלימותiStock

אוהדים ערבים מאיימים על חייו וחיי משפחתו של בלם הפועל חיפה, הרומני גבריאל תמאש. יומיים אחרי משחק הדרבי החיפאי במסגרת ליגת העל בכדורגל, נמצא בלם האדומים מחיפה בעין הסערה.

המשחק אמנם הסתיים בתיקו 0:0 משמים, נטול אירועים ושערים, אך דווקא מה שקרה לאחריו הוא שמעורר סערה בימים האחרונים בחיפה.

תמאש, בלמה הרומני של הפועל פרסם ברשת החברתית תמונה מצויירת בה שחקן נראה שחקן מכבי חיפה משתחווה לרגליו, כשבמקור מדובר בשחקן מוסלמי החוגג כיבוש שער. הבלם הרומני העלה את התמונה כתגובה לשירים שהופנו לעברו במהלך משחק הדרבי נגדו ונגד אימו, ואל התמונה הוסיף כיתוב - "אמא שלי מודה לכם".

שחקניה המוסלמים של מכבי חיפה יצאו נגד הפוסט של הבלם מהיריבה העירונית, כשאלה לא אהבו את השימוש הציני בחגיגה שלהם לצורך זאת. החלוץ מוחמד עוואד הגיב באינסטגרם כשכתב: "קודם כל אלוהים". עאיד חבשי ומוחמד אבו פאני היו תקיפים הרבה יותר כשכתבו: "אדם קטן, אין לך כבוד ואתה לא מייצג את הכדורגל בכבוד. מתנהג כמו אפס שלא מכבד דת של אדם אחר".

תמאש סיפר כי בעקבות הפוסט הוא ספג נאצות ואיומים רבים על חייו ועל חיי משפחתו מצידם של אוהדים ערבים. "אני רוצה להתייחס לסערה שנוצרה מהפוסט שהעלתי בתמימות ובהומור לאחר הדרבי. כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא גזען, יש לי הרבה חברים מכל העדות והדתות, יהודים, נוצרים ומוסלמים ואני מכבד את כל הדתות", הבהיר הבלם הרומני של הפועל חיפה.

"לאורך כל המשחק אוהדי מכבי חיפה קיללו את אמי והתעלמתי מזה במהלך המשחק. ביממה האחרונה אני מקבל איומים על חיי ועל בני משפחתי. המצב הזה לא נורמלי. זאת אי הבנה אחת גדולה. אני אוהב את כל בני האדם. תודה לכל האנשים התומכים בי ואני מקווה שהמסר יעבור לכולם. אני לא גזען. חבל שיש שחקנים במכבי חיפה ש"עושים פוליטיקה" ומנסים ליצור סכסוך ביני לבין האיסלם. שיחקתי בטורקיה, נהנתי מאוד ו"אספתי" חברים מוסלמים לכל אורך הדרך".