מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיון
מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיוןצילום: Mike Segar, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב היום (חמישי) לדו"ח שפרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם לפיו ישראל ירתה באופן מכוון בילדים ועיתונאים פלסטינים והפרה את החוק הבינלאומי.

בהודעה רשמית שפרסם קבע נתניהו, "ישראל דוחה על הסף את דו"ח המועצה לזכויות אדם של האו"ם. המועצה קובעת שיאים חדשים של צביעות ושקרים, מתוך שנאה אובססיבית לישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

"חמאס הוא שיורה טילים על אזרחי ישראל, משליך מטעני נפץ ומבצע פעילות חבלנית במהלך ההפגנות האלימות על הגדר", ציין ראש הממשלה.

לדבריו, "ישראל לא תאפשר לחמאס לפגוע בריבונות הישראלית ובאזרחיה ותשמור על הזכות להגנה עצמית. חיילי צה"ל ימשיכו להגן בנחישות על אזרחי ישראל מפני התקפות החמאס וארגוני טרור שממומנים ע"י איראן המכריזה על כוונתה להשמיד את ישראל".

במשרד החוץ תוקפים את הדו"ח שפרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם ואומרים היום, "ישראל דוחה בתוקף את הדו"ח שפרסמה ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם. מסמך זה נולד בחטא, בהחלטה פוליטית חד צדדית שקבעה את התוצאה לפני תחילת החקירה".

במשרד המשיכו ותקפו את הוועדה שניסחה את המסמך. "דו"ח זה נכתב על ידי שלושה אנשים חסרי הבנה בענייני ביטחון, ללא רקע מקצועי רלוונטי, ולכן קשה להתייחס למסמך הזה ברצינות".

בתגובת המשרד נאמר עוד כי "חמאס הכריז מלחמה על ישראל וקורא להרוג יהודים. חמאס מאת הפיגועים ומשתמש באזרחים בעזה כנשק אנושי לתקיפה של ישראל ושל אזרחים ישראלים. חמאס מנצל את האזרחים בעזה כמגנים אנושיים למחבלים. ישראל מגיבה בפעולה מאופקת שננקטה רק בהגנה על האוכלוסייה האזרחית שלנו. פעולות צה"ל בגבול עזה נעשות על פי המשפט הבינלאומי ואמות המידה של צבאות אחרים בעולם. מומחים צבאיים עצמאיים אישרו זאת. כך גם בית המשפט העליון בישראל, מוסד שיפוטי בעל שם עולמי".

"ישראל גאה במערכת המשפטית שלה ובצה"ל, אשר במעשיה עומדת בדרישות המשפט הבינלאומי. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה מפני התקפות אלה, על אף תחושתה של המועצה כי אין לישראל זכות להגן על גבולותיה", אמרו במשרד החוץ, "מועצת זכויות האדם הופכת לשותפה של ארגון טרור, התומך בתוקפנות של חמאס נגד ישראל ובדיכוי של תושבי עזה. ישראל קוראת למדינות החברות לדחות את הדו"ח ולהתעלם מהמלצותיו".