יוסי דגן
יוסי דגןצילום: ישראל ברדוגו

כמדי שנה מודיעה הנהלת מד"א כי תסגור את תחנות מד"א ביו"ש בשל מחסור תקציבי. בכל שנה מזדעקים נבחרי הציבור ביו"ש, התקשורת מצטרפת, ולאחר שראשי הרשויות פונים לקושש כסף ממשרדי הבריאות והאוצר, מתקבלת ההודעה כי המשבר נפתר.

גם השנה הודיעה הנהלת מד"א כי תסגור לפחות חמש תחנות מד"א חיוניות ביו"ש ב-1 במרץ. לאחר פניית ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראשי מועצת יש"ע, הודיעו שרי הבריאות והרווחה על דחיית סגירת התחנות לסוף חודש מרץ, אולם, המשבר טרם נפתר.

דגן דורש להכניס כבר עכשיו בבסיס התקציב את התקצוב לרפואת החירום ביהודה ושומרון, כפי שנעשה בעוטף עזה ובכל חלקי הארץ, ולא לחכות לשנה הבאה ולעבור שוב את הסאגה המיותרת.

"השיטה הזו שאנחנו צריכים לרוץ בכל שנה כדי להביא כסף לרפואת חירום לתושבים שלנו, זה לא הגיוני, זו אפליה בוטה והפקרת חיים של תושבי יהודה ושומרון. אנחנו לא נהיה אזרחים סוג ד', אמר דגן.

דגן מפנה את הטענות הן כלפי מד''א, והן כלפי משרד הבריאות ומשרד האוצר. "לא יכול להיות שיתקצבו בתחום זה כל מקום במדינת ישראל מלבד יהודה ושומרון. האם מישהו היה מעלה בדעתו לא לתקצב את חדרה בבסיס התקציב בתחום רפואת החירום?

''לא ברור לי מדוע יש מי שחושב שיש היגיון בגריעת יהודה ושומרון מהתקציב. אנחנו לא מוכנים להמשיך לשחק את המשחק הזה. אנחנו לא צריכים להיות בני ערובה במשחק בין האוצר לבריאות ולמד''א", הוסיף דגן שהודה לשר יעקב ליצמן ולשר חיים כץ שגם השנה פעלו בכדי לסייע. הוא ציין כי סגירת התחנות רק נדחתה לסוף החודש אך לא בוטלה.