מאות השתתפו אמש (חמישי) בטקס הכנסת ספר תורה חדש לישיבת ההסדר בנצרת עילית.

את הספר תרם איש החינוך ברוך מיכאלי לרגל יום הולדתו ה-60, יחד עם אחיו התאום ובני משפחותיהם. מיכאלי הוא יקיר העיר מעלות, חבר מועצת העיר ולשעבר סגן ראש העיר מעלות.

הערב נפתח בבית הכנסת המרכזי של נצרת עילית בכתיבת האותיות האחרונות של ספר התורה ומשם יצא הקהל בתהלוכה שמחה לעבר היכל הישיבה.

האירוע התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, חבר הכנסת מוטי יוגב, ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט, נציג 'האיחוד הלאומי' אופיר סופר, חבר מועצת העיר מנחם גנדל ומנהל הגרעין התורני-ציוני צחי וייס.

כם רבני העיר מכל הזרמים כיבדו את האירוע בנוכחותם, ביניהם רבני הקהילה הליטאית בעיר הרב אהרון זאב פישר והרב שלמה ליפשיץ, הרב נעם קריספיל מהגרעין התורני-ציוני, רב קהילת עולי אתיופיה הרב נדב אוחיון, רב קהילת בני המנשה הרב אוריאל שלומי, רב גרעין תורת החיים הרב יהודה לובצקי ועוד.

הרב דני סגליס, ראש ישיבת ההסדר בנצרת עילית, הודה למשפחת מיכאלי על תרומת הספר: "מדהים היה לראות את חיבור כלל הקהילות בעיר סביב הכנסת ספר התורה. כאן בעיר אנו זוכים לחיבורים מיוחדים בין הזרמים השונים בכל השנה כולה ותמיד אנו רואים איך התורה מחברת את כולנו. אשרינו שזכינו לגדול בעולם של תורה".

רב העיר, הרב ישעיהו הרצל, התנצל על שנבצר ממנו להגיע לאירוע והעביר דברי ברכה: "את ספר התורה מכניסים לישיבת ההסדר בעירנו, בה יושבים ולומדים והוגים בתורה יומם ולילה. הספר נכנס לישיבה וכאן בישיבה מוציאים את הספרים ולומדים בהם כראוי".

בוגר הישיבה ובנו של תורם הספר, נריה מיכאלי, חתם את סעודת המצווה שהתקיימה בסיום הערב ואמר "זכיתי ברוך ה' ללמוד בישיבה ולהיות חלק מבוגריה. כשנכנסתי לכאן היום פתאום צפו אצלי געגועים עמוקים למקום ממנו ינקתי תקופה משמעותית בחיי. אני שמח ומתרגש על ההחלטה של אבי שיחיה להכניס את ספר התורה לישיבה".

צילום: אלישמע סנדמן