מכינת בני ציון
מכינת בני ציוןצילום: קובי ריכטר/TPS

יעל כהן, אמה של רומי ז"ל, שנספתה באסון בנחל צפית לפני כשנה, תוקפת היום (שישי) בחריפות את מנהל מכינת בני ציון לשעבר, יובל כאהן, שהשבוע הוגש נגדו כתב אישום בעבירת הריגה בכפוף לשימוע.

כהן הגיבה לפוסט שכתב כאהן הבוקר, בו הביע הזדהות עם ראש הממשלה נתניהו, וכתב כי הפכנו ל"חברה של תליינים".

"אני אמא של רומי, רומילוש שלי, ששלחת אל מותה בחוסר אחריות משווע. עד רגע זה הייתה בי עוד מעט תקווה שאתה הולך להרכין ראשך ולקחת אחריות. לצערי אתה ממשיך בקו בו הלכת כל השנים - יהירות וגאווה".

"היהירות והגאווה הם שהובילו את הילדים לנחל. הם שעיוורו את עיניך מלראות ולשמוע את חניכיך שלא רצו לצאת, את ההורים המודאגים - ויותר מהכל את הגורמים המקצועיים. במשך שנים ניהלת את מכינת בני ציון בחוסר אחריות. נס שלא מתו קודם. גם בטיול הזה יכלו למות 25, אם השיטפון היה מקדים מעט - ותופס אתכם על הסולמות של נחל תמר", הוסיפה האם השכולה.

"המנהיגות שלך כשלה", תקפה כהן, "היה מוטב לו הרכנת ראשך ושתקת. אני מקווה שתורשע - וכשתרצה את עונשך לא תפספס את ההזדמנות לחשבון נפש. ולחברים שמגנים עליך אני רוצה להגיד: אם הבן שלי היה פושע, הייתי מגנה עליו והייתי אומרת לו שהוא חייב לשלם על הטעויות שעשה ולא עוזרת לו 'לצאת מזה בכמה שפחות'".

"התשתית של המנהיגות שלך מבוססת על הערצה עיוורת", הוסיפה, "כזו שגם למתנגדים לך לא היה את העוז לעצור אותך. זה נקרא בשפה פשוטה: 'המלך עירום'. צר לי שאתה בוחר להמשיך באותה דרך, לא למדת כנראה כלום".

שרון סדן, אמה של יעל סדן שנהרגה באסון נחל צפית, הגיבה "אין בך טיפת מצפון, טיפת מחילה, טיפת אחריות. איך לעזאזל איש שפל כמוך הופך להיות מנהל מכינה".