מתנדבות ומועמדות
מתנדבות ומועמדותצילום: שאולי לנדנר

רשות השירות הלאומי תקיים בשבת הקרובה שבת העצמה והוקרה למתנדבי השירות הלאומי בכל רחבי הארץ, בסימן 30 להירצחה של מתנדבת השירות הלאומי, אורי אנסבכר ז"ל.

מטרת השבת היא העצמת והוקרת פועלם של מתנדבי השירות הלאומי בכל התחומים, באמצעות הטמעת מערכי שיעור ושיעורים מקוונים למגוון קהלי יעד.

רשות השירות הלאומי- אזרחי מזמינה מחנכים, רכזי נוער, קומונריות, מדריכים, ראשי קהילות ורבנים ומשפחות מהארץ ומהעולם להשתתף ב'שבת השירות הלאומי' ולקבל ערכות תוכן ומערכי שיעור בסימן השירות הלאומי וערכי הליבה המאפיינים אותו- נתינה לקהילה, חינוך לעשייה בכל התחומים ועוד.

התכנים מותאמים למגוון הגילאים ויילמדו עם ציון 30 להירצחה של אורי אנסבכר ז"ל, מתנדבת השירות הלאומי.

בשבת זו יועברו תכנים להעצמת המתנדבים באמצעות מערכי שיעור לכיתות, ערכת כרטיסיות לגן, פעילות במגוון יערות קק"ל, סיורים ומסלולים למשפחות, פעילויות חסד בקהילה, דף לימוד לשולחן שבת, הרצאות ושיעורים, לימוד אבות ובנים ועוד.

רשות השירות הלאומי עוסקת בהתנדבות של צעירים מכל הסקטורים הפטורים מצה"ל או שלא נקראו לגיוס (יהודים, בני מיעוטים, חרדים, צעירים עם מוגבלויות ומרקע של סיכון) בטווח גילאי 18-24, במגוון תחומים- ביטחון, בריאות, רווחה וחינוך. בשבת זו אומרים כולם תודה לאותם צעירים העושים חיל בעבודתם למען החברה והמדינה.

ארגונים רבים נרתמו למען השבת לטובת ההצדעה למתנדבים, כדוגמת קק"ל, חמ"ד, בני עקיבא הארצית והעולמית, ההסתדרות הציונית, הצופים הדתיים, אריאל, עזרא, עוז, תורה מציון, בת עמי חו"ל, מינהל החינוך הדתי, רבני ברקאי, בית הלל, רבני צוהר, צורבא מרבנן ורבני קהילות. כמו כן, ישנו קמפיין אשר רץ ברשת החברתיות, בו פרסונות מכל רחבי העולם יצאו בסרטוני תמיכה למען מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי.

השר הממונה על רשות השירות הלאומי- אזרחי, אורי אריאל, אמר "בא'-ב' באדר ב', עוצרים הכל ומקיימים שבת עולמית לזכר אורי שלנו, שהפיצה את האור, הטוב והייתה דוגמא של מופת לכולנו. השבת העולמית היא גם הזדמנות להודות לכלל המתנדבים שעושים לילות כימים לטובת החברה הישראלית כולה. הם הסיירת החברתית של ישראל והם מתנדבים ופועלים לטובת חברה סולידרית וחזקה יותר. אני מזמין את כולם להצטרף אלינו לשבת הזו, להוקיר, לחזק ולהפיץ אור כמו שאורי שלנו ידעה. יחד, אנו הופכים לחברה ערכית וטובה יותר וכפי שאורי כתבה 'עשי לך שלום בתוכך' נעשה שלום בתוכנו".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי, ראובן פינסקי, הוסיף "השליחות של כל אזרחי ישראל בימים האלו היא לעצור לרגע את שטף חיינו ולהכיר תודה לעוסקים בניהול השירות הלאומי בארץ ולמתנדבים עצמם. השבת הזו נועדה לומר תודה ענקית למתנדבי השירות באשר הם, על כל העשייה והנתינה במהלך השנה. אנחנו מעריצים את המסירות ואת הצלת הנפשות בה אתם עוסקים מדי יום - בחומר וברוח. אורי נפלה בעת מילוי תפקידה, במעשה נבלה נורא ובלתי נתפס, אבל למזלנו הותירה אחריה מורשת של נתינה, שמחה ואהבה, שמייצגת את מפעל השירות הלאומי לאורך כל שנותיו. נמשיך לעשות כן גם בשנים הבאות".

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, ציין "השירות המשמעותי בשירות הלאומי ממשיך את העשייה הקהילתית המתקיימת במוסדות החמ"ד לאור חזון החמ"ד: "חינוך לאהבת כלל ישראל מתוך אחריות אישית ומעורבות חברתית".