קפטן בני יהודה חוגג עם הגביע
קפטן בני יהודה חוגג עם הגביעצילום: קובי גדעון, לע"מ

הפעם האחרונה שהפועל חדרה הקטנה הייתה בחצי גמר גביע המדינה בכדורגל, הייתה ב-1975, אז חדרה עברה את מכבי תל אביב בסיבוב ה' וברבע הגמר את מכבי נתניה, אך לצערה זה נגמר ללא תואר היסטורי עבורה.

היום (ראשון) הוגרלה חדרה יחד עם הצהובים מת"א ומנתניה בשלב חצי גמר גביע המדינה בכדורגל, בהגרלה שהתקיימה בתא הכבוד של האצטדיון הלאומי לשעבר, אצטדיון רמת גן.

אל השלושה הצטרפה גם בני יהודה משכונת התקווה כשאלה קיבלו את ההגרלה הקשה ביותר - בדמותה של מוליכת הטבלה, מחזיקת גביע הטוטו והפייבוריטית הגמורה לזכיה בגביע המדינה, מכבי ת"א.

למעשה, משחק חצי הגמר בין שתי הקבוצות מת"א יהיה שחזור גמר 2017, אשר גם הוא התקיים באצטדיון טדי שבבירה - אז ניצחו הכתומים משכונת התקווה בתום דו-קרב פנדלים. האם הכתומים יצליחו להפתיע ולהדיח את המכבים שיאני הזכיות בגביע? אגב, שש פעמים נפגשו השתיים בגביע, מעולם לא הפסידו הצהובים ב-90 דקות. הפעם הם רוצים גם לנצח ולזכות בגביע נוסף, האחרון היה ב-2015 אז זכו בטרבל היסטורי - הישג אותו הם קרובים ורוצים לשחזר העונה.

במשחק חצי הגמר השני ייפגשו מכבי נתניה ששבה למעמד חצי הגמר לאחר 5 שנים והפועל חדרה עבורה זהו חצי גמר שני בסך הכל בתולדותיה. כאמור, חדרה כבר ניצחה בעבר את היהלומים מהשרון ברבע גמר הגביע בשנת 1975, אך מלבד זאת שתי הקבוצות נפגשו עוד שלוש פעמים, כולל בסיבוב ח' בעונה שעברה - בכל המקרים המשחק נגרר לפנדלים.

נתניה, שבפעם הקודמת שהגיעה למעמד חצי הגמר, הצליחה גם להעפיל לגמר הרביעי בתולדותיה בו הפסידה 1:0 לעירוני קרית שמונה, רוצה הפעם ללכת עד הסוף - דבר שעשתה רק ב-1978, אז ניצחה בגמר את בני יהודה, גמר שיכול להיות אפשרי גם העונה.

כך זה נגמר בפעם הקודמת בגמר הגביע בין מכבי ת"א ובני יהודה: