מלא שיק
מלא שיקצילום: בן מזרחי

אלפי נשים חרדיות הגיעו היום (ראשון) למתחם אקספו תל אביב, והשתתפו באירוע ייחודי שטרם נראה במגזר.

במהלך היום התקיימו הרצאות על הייטק, פוליטיקה ונטוורקינג, לצד פאנלים בנושאים רבים הנוגעים לחייה של האישה החרדית בשנת 2019.

בין הנשים שהשתתפו: שרת המשפטים איילת שקד, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, אשת התקשורת לינוי בר גפן, סיוון רהב מאיר, שלהבת חסדיאל, עו"ד רבקה שוורץ, שירה אליצור, חוי ארנפלד ונשים פורצות דרך אחרות מהמגזר הדתי-חרדי.

"ארצה להמשיך בתפקידי במשרד המשפטים", סיפרה איילת שקד. ''אני רוצה שיהיה שופט חרדי בביהמ"ש העליון, לא הגיוני שפלח גדול של האוכלוסייה לא מיוצג. הימין החדש היא מפלגת ימין אידיאולוגית. לא שילבנו חרדים מסיבות פוליטיות, אך אנחנו בקשר מעולה עם המפלגות החרדיות. אנחנו מאמינים מאוד בשילוב החברה החרדית בחברה הישראלית. פוליטיקאים חרדים לא היו נלחמים על אקדמיה לחרדים ואנחנו כן".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה לנשים: "הליכוד זה בית גם לציבור החרדי. יש כאן תנועת המונים של נשים משכילות. לא יכול להיות שלא יספרו את עמדתכן. כשזה מגיע לקלפי אתן צריכות להיות מיוצגות. אתן צריכות לבנות כח פוליטי שיאפשר לכן להיכנס למפלגות גדולות. אני בעד שהכח יתחיל לצמוח מלמטה. אל תחכו שיפתחו לכן את הדלת".

לינוי בר גפן, מנחת הפאנלים, סיפרה על האירוע: "לפני חמש או עשר שנים, לא היינו יכולות לדבר על אחוז מהדברים שדיברנו עליהם היום. מה שהיה הכי חשוב זו העובדה שהצלחנו בצורה מאוד ישרה וכנה לדבר על נושאים חשובים, להגיד מילים שבעבר היה הס מלהזכיר: קריירה, כסף, לדאוג לאינטרסים, מינגלינג ונטוורקינג, אלו מושגים שלא היו שגורים בשפה החרדית. הגדולה של אירועים מהסוג הזה היא בכך שזה מפסיק להיות שיחה בין חברה לרעותה, אלא נושא לדיון עם מקצועיות ומעורבות. בשנים הקרובות הן יעשו עוד יותר מקצועיות. מי שראה את מה שהיה פה היום בהחלט ירצה לבוא לכאן בשנה הבאה".

נשים נוספות שלקחו חלק באירוע היו הסטנדאפיסטית הניה שוחט, יועצת התקשורת יונת קפלן, היוטיוברית מורן טרסוב, מנחת הטלוויזיה ואשת התקשורת איה קרמרמן, סטייליסטית ומפיקת האופנה מיטל ברונר ועוד נשים פורצות דרך נוספות במגזר.

במהלך האירוע התקיימה תצוגת אופנה בהפקתם של גילי סיוון, שרי יהל והודיה כלפון. "מעולם לא היה דבר כזה במגזר החרדי, מדובר כאן על רמה גבוה של דוגמניות והפקה", אומרת שרי יהל, ממפיקות האירוע, "התצוגה נעשתה בפעם הראשונה על מנת לאפשר לנשים חרדיות במה ליצירה אישית מחד ומקצועית מאידך. בנוסף לכך, התצוגה מאפשרת לקהל להיחשף למגוון ייחודי ושונה ממה שהכרנו עד היום".

שירה אליצור, מרצה ליצירתיות ומנהלת קריאייטיב, אמרה: ״האישה המודרנית לא מפסיקה לרוץ, הגיע הזמן שהיא תעצור לרגע ותשקיע בעצמה, אירוע כזה עושה בדיוק את זה עם מלא שיק״.

בסיכומו של האירוע נערך "ערב קולולן", אשר איפשר לנשים חרדיות לשיר יחד בניגוד ל"קולולם" המקובל, בו הן לא יכולות להשתתף. האירוע סחף אחריו הדים רבים והיווה פריצת דרך בשיח הרשתות החברתיות ובציבור החרדי והכללי.

צילום: בן מזרחי