טל רוסו
טל רוסוצילום: Tomer Neuberg/Flash90

העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר (שני) התנצלות על ציטוט שגוי של האלוף במיל' טל רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה שהתראיין לעיתון בסוף השבוע האחרון ותקף לכאורה את תושבי עוטף עזה.

''בהמשך לראיון שפורסם ב-7 ימים עם האלוף במיל' טל רוסו, בבדיקה נוספת של תמליל הראיון מתברר כי רוסו לא אמר את הדברים שיוחסו לו בנוגע לתושבי עוטף עזה. אנחנו מתנצלים על הטעות'', נכתב במודעה בעיתון.

כזכור, רוסו צוטט: "אני חושב שנכון היה שתושבי עוטף עזה יגלו קצת יותר חוסן. הייתי מופתע מסוג הבכיינות סביב טרור העפיפונים".

כעת לאחר פרסום ההתנצלות אמר רוסו "במשך כל סוף השבוע האחרון כאבתי את העיוות המוחלט של דבריי בראיון. נשכתי את השפתיים, אבל ידעתי שבסוף האמת תצא אל האור. תושבי עוטף עזה, אתם גיבורים אמיתיים.

דבריו של רוסו נגד תושבי עוטף עזה עוררו סערה. גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר: "הדברים מנותקים ומקוממים. תושבי עוטף עזה משלמים מחיר עד היום על מדיניות הכלת הטפטופים שהיה הוא אחד מקברניטיה, והיום היא בצורת בלוני ועפיפוני תבערה. מטל רוסו הייתי מצפה ליותר הבנה וענווה מול תושבי עוטף עזה".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי אמר "האלוף במיל' טל רוסו שהצטרף למפלגת הנסיגות בוחר משום מה לבסס את מעמדו המדיני-ביטחוני על ידי ניתוק מהמציאות". לדברי יוגב "אם נאלצנו להתנתק מגוש קטיף ולספוג טילים ורקטות, מנהרות תקיפה, איומים בלתי פוסקים ומצב הומניטרי קשה של תושבי הרצועה, זה בשל הדעות המנותקות מהמציאות של רוסו וחבריו החדשים בשמאל''.

כאמור, כעת התברר כי רוסו לא התבטא נגד תושבי עוטף עזה והציטוטים שיוחסו לו ב"ידיעות אחרונות" לא נאמרו.