"שומרים על הכותל נורמלי"חזון

לקראת ראש חודש אדר שיחול ביום שישי הקרוב ובעקבות תכנית הרפורמים ונשות הכותל לקיים ביום זה פרובוקציה ברחבת הכותל המערבי, תנועת חזון מפרסמת היום (שני) סרטון בו הם קוראים לציבור לבוא ולהיאבק בפרובוקציה.

הסרטון שוזר קטעים של אנשי שמאל ופעילים רפורמים וקונסרבטיבים על מאבקם להכרה ועל הצלחותיהם בכותל.

כך למשל מובאים דבריה של ח"כ מירב מיכאלי שאמרה: "בפעם הקודמת שחררו את הכותל צנחנים בקסדות, הפעם שחררו אותו נשים בטליתות".

בקטע נוסף בסרטון אומר יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית: "בעצם שרטטנו את המתווה לפתרון של כל סוגיה עתידית בתחום דת ומדינה. כך בנישואים, כך בגיור, כך בכשרות. אם הצלחנו בכותל, נצליח ודאי גם במקומות אחרים".

גם מנכ"ל התנועה הרפורמית, גלעד קריב, נראה בסרטון כשהוא אומר: "אם ממשלת ישראל לא תיישם את ההחלטה בנושא הכותל, אנחנו ניצור את המציאות החדשה על ידי אלפי ועשרות אלפי יהודים רפורמים וקונסרבטיבים. תזכור את היום הזה".

האירוע של "נשות הכותל" נועד לציין 30 שנה להקמת הארגון וכן לציין את יום האישה הבינלאומי שמצויין ביום הזה.

על מנת להיערך לפרובוקציה בצורה מקסימלית, פנו לאחרונה הנשים לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, בבקשה שיאפשר להם להשתמש במערכת הגברה בזמן האירוע. על פי הבקשה של, היות שלהערכתן מספר המשתתפים בתפילה צפוי לעלות על 1,000 ובהתאם לנוהל "רחבת תפילה – תפילות בלבד", מבקשות נשות הכותל לעשות שימוש במערכת ההגברה בתפילתן ולקיים טקס תפילה רפורמי על פני כל הרחבה.

בפוסט שפרסמו נשות הכותל בדף הפייסבוק שלהן נכתב: "ב-1967 שחררו את הכותל גברים בקסדות, היום משחררות את הכותל נשים בטליתות".

בהמשך הפוסט קוראות נשות הכותל לנשים נוספות לבוא ולהצטרף למאבק שלהן על מנת שנשים לא ימחקו מהמרחב הציבורי וכן והמשיך את השינוי שהן החלו בתודעה הציבורית. בפוסט נוסף הן טענו כי המניעה מנשים לקרוא ולגעת בספר תורה היא פגיעה בצביון היהודי ומדובר בכפייה.