אוהדי ביתר ירושלים. מאמינים בני מאמינים
אוהדי ביתר ירושלים. מאמינים בני מאמיניםצילום: פלאש 90

חמש קבוצות כבר הבטיחו את מקומן בפלייאוף העליון של ליגת העל בכדורגל. מלבד כמובן מוליכת הטבלה ומי שככל הנראה תזכה גם באליפות, מכבי ת"א, מי שהבטיחו את מקומן בחלק העליון אלו גם מכבי נתניה, מכבי חיפה, בני יהודה והפועל באר שבע.

מקום אחד נותר ועליו מתחרות לא פחות מחמש קבוצות נוספות - הפועל חיפה, הפועל חדרה, עירוני קריית שמונה, בית"ר ירושלים והפועל רעננה, מחזור אחד לסיום העונה הסדירה.

בשל המאבק הצמוד, הוחלט במנהלת ליגות הכדורגל לקיים את כל משחקי חמש הקבוצות בשעה אחידה, במוצאי השבת הקרובה.

הפועל חדרה תארח את מכבי נתניה באצטדיון בנתניה, הפועל חיפה תארח את הפועל רעננה אשר גם מחזיקה בסיכוי להעפיל לפלייאוף העליון, עירוני קריית שמונה תארח את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים תארח באצטדיון טדי שבבירה את לא אחרת מאשר היריבה המושבעת מתחתית הטבלה - הפועל תל אביב.

אולי זו הרמה הנמוכה של הליגה העונה, אולי דברים אחרים - אבל שנים רבות לא סיפק מחזור הסיום של העונה הסדירה בליגת העל בכדורגל כזו דרמה, בה הכל יכול לקרות.

אז מה צריכה כל אחת מחמש הקבוצות שיקרה בכדי שתעפיל היא אל הפלייאוף העליון? התסריטים לפניכם:

הפועל חדרה נמצאת עם הסיכוי הגבוה ביותר להיות האחרונה שנכנסת לפלייאוף העליון. עם 32 נקודות, אחת יותר מהבאה אחריה הפועל חיפה, צריכה חדרה לנצח את מכבי נתניה שכבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון. גם אם תסיים בתיקו תוכל חדרה לקבל את הכרטיס האחרון, זאת במידה שהפועל חיפה וקריית שמונה לא ינצחו את יריבותיהן.

הבאה בתור שמחזיקה בסיכוי סביר להיכנס לפלייאוף העליון זו הפועל חיפה שבמאזנה 31 נקודות. ניצחון על רעננה ואיבוד נקודות של חדרה יבטיחו את מקומם בחלק העליון. גם תיקו יספיק לחיפאים והסיכוי לכך לא רע כשחדרה וקריית שמונה ישחקו מול שתיים מהקבוצות בכושר הטוב ביותר כרגע בליגה - נתניה ומכבי חיפה, בהתאמה. הפסד של חדרה ואיבוד נקודות של קריית שמונה, יעלו את האדומים מחיפה לחלק העליון.

אחרי שניצחה במחזור האחרון עירוני קריית שמונה יכולה סוף סוף לסיים את העונה בטעם טוב. כשבמאזנה 30 נק’, צריכה הקבוצה של איזי שרצקי לנצח בבית את מכבי חיפה ולקוות כי חדרה והפועל חיפה לא ינצחו במשחקיהן. כל תוצאה אחרת פרט לניצחון תשאיר את הצפוניים בפלייאוף התחתון.

מי שכבר כמעט ו-ויתרה על חלומות הפלייאוף העליון והשלימה עם הופעתה בחלק התחתון של הליגה, אך עדיין מחזיקה בסיכוי סביר להיכנס למקום אליו היא שייכת, זו בית"ר ירושלים.

הירושלים שבמאזנם 29 נקודות חייבים לנצח את הפועל ת"א באצטדיונם הביתי, אצטדיון טדי, בו כבר נחלו כישלונות לא מעטים העונה בכלל ובפרט בעבר מול הפועל ת"א שחגגה דאבל על חשבונה באותו המקום. במקביל צריכים הירושלמים לקוות להפסדים של חדרה מול נתניה, של הפועל חיפה מול רעננה ולפחות תיקו של קריית שמונה מול מכבי חיפה. האם הנס יקרה? בינתיים הציפיות של אוהדי בית"ר בשמיים, עדיין לא אבדה תקוותם.

אחרונה חביבה שבאיזה תרחיש הזוי מצליחה להשתחל לפלייאוף העליון זו הפועל רעננה שתהיה הקבוצה היחידה מבן החמש שתשחק בחוץ, ועוד מול יריבה שחייבת בעצמה את הנקודות כדי להיכנס לפלייאוף העליון - הפועל חיפה.

אם ינצחו השחקנים מהשרון את אלה מחיפה, חדרה תפסיד לנתניה בנתניה, קריית שמונה תסיים בתיקו או הפסד עם מכבי חיפה ובית"ר ירושלים תאבד גם היא נקודות מול הפועל ת"א, אזי ייכנסו הרעננים לפלייאוף העליון. קל? לא, צמוד? אכן כן. כדורגל ישראלי במיטבו. הרמה פחותה אבל העניין גדול עוד יותר.