בלגיה
בלגיהצילום: ISTOCK

במצעד המסורתי השנתי של העיר אאלסט שבבלגיה שנערך שלשום (ראשון), הוצגה כרכרה שעליה שתי דמויות ענקיות של יהודים חרדים בבגדים ורודים, יושבים על שקי כסף. כך דיווח ערן סיקורל בחדשות "כאן".

על אחד מהם אף הודבקה בובת עכברוש.

הקרנבל של אאלסט, שבו עלה המיצג האנטישמי, נמצא ברשימת 500 אירועי המורשת המומלצים של ארגון התרבות של האו"ם אונסק"ו מאז שנת 2010, תחת הקטגוריה היוקרתית "יצירות מופת של המין האנושי".

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי אמר כי קיבל את המידע והתמונות המזעזעות מהקהילה היהודית באאלסט.

"התמונות הקשות הללו מזכירים ימים אפלים בתולדות אירופה. החמור ביותר בעניין היא העובדה שהקרנבל המביש הזה מתקיים בחסות 'אונסק"ו'. במקום שארגון בינלאומי שכזה ישווק ערכים של סובלנות וכבוד הם משווקים רעיונות של שנאה אנטישמיות הסתה וגזענות", ציין הרב גיגי.

הוא הוסיף, "אני מודאג מגילויי האנטישמיות בבלגיה, שבימים אלה גוברים, להערכתי, מאחר ובימים אלה מתנהל משפטם של שני המחבלים שרצחו שניים ופצעו שניים במוזיאון היהודי בבלגיה, וממעשי האנטישמיות הגוברים בכלל ברחבי אירופה. אני אפגש עם הנציבה הממונה על האנטישמיות וראשי האיחוד האירופי כדי להשמיע את קולה של יהדות אירופה ולשמוע מהם כיצד בדעתם לטפל באופן מערכתי בנחישות נגד האנטישמיות בכל צורותיה האפלות. ויש להם את הכלים הנדרשים בכדי לאכוף את חוקי האיחוד נגד התופעות והמעשים הללו".