קורס עיצוב גרפי. אילוסטרציה
קורס עיצוב גרפי. אילוסטרציהצילום: iStock

כל מעצב גרפי יודע שיהיה עליו להציג תיק עבודות מסודר שבו יופיעו כל המשימות והעבודות שהוא נצטווה להכין במהלך קורס עיצוב גרפי.

מדובר על לא פחות מכרטיס הביקור של בוגר הקורס, ועל כן יש להבין מה אמור תיק העבודות לכלול בסופו של דבר. רשת האינטרנט מלאה בחובבי עיצוב ומכל מעצב מצופה שיגבש לעצמו תיק עבודות מעודכן ומגוון.

מי שסיים כבר קורס עיצוב גרפי בוודאי ישאף לעבוד בצורה מקצועית. אין זה משנה אם מדובר על עבודה בתור שכירה או בתור עצמאי, יש לחתור להתקבל לעבודה במקום כל שהוא. תיק העבודות הוא גם ה"פנים" של כל מעצב גרפי והצורה שבה הוא מציג את העבודות שלו, כך שכל מי שירצה יוכל להתרשם ולהחליט אם לקבל אותו לעבודה.

איך מכינים את תיק העבודות?

קורס עיצוב כולל ארגון ואיסוף של עבודות וכל התוצרים המעשיים על מנת לנסות ולגבש אותם לכדי תיק עבודות, ובסופו של דבר המעצב אחראי למוצר מסוים שהוא מתכנן, מגבש ומכין. כל זאת מביא אותנו למסקנה שרק תיק העבודות יציג אותנו כמו שאנו אמורים להיות.

על מנת לציין מה הם הדברים שאמורים להימצא בתיק העבודות של מעצב מתחיל יהיה עלינו להתייחס בעיקר לתפקיד העיצובי בשוק העבודה ולדרישות של התפקיד.

המעצב המתחיל לא צבר עדיין מלאי גדול של עבודות כמו מעצבים מקצועיים שעובדים כבר בתחום, מאידך מומלץ שהעבודות שאותן הוא מכניס לתיק יהיה מגוונות ומעניינות. כיום תחום העיצוב הגרפי הרבה יותר רחב ממה שהיה בעבר, כאשר אם בעבר מעצב היה נדרש לדעת שרטוט ולאייר - כיום ישנן דרישות שונות.

לומדים לשלוט בתוכנות

עוד בשלב הלימודים יהיה על התלמידים לשלוט במגוון של תוכנות מחשב שמיועדות לעבודה, תכנות אלו, כמו למשל פוטושופ, משמשות ככלי עבודה לכל דבר ולא ניתן לעבוד בתחום מבלי להכיר אותן. על כן מומלץ שתיק העבודות של מעצב מתחיל יוכיח שליטה טובה בתוכנות אלו.

עבודה נכונה עם פילטרים, פונטים ואפקטים שונים היא אחד התנאים החשובים ביותר, וכדאי שתיק העבודות יציג גם עיצוב של קמפיינים לדיגיטל שמתאימים למתרחש ברשתות החברתיות. חשוב שתהיינה כמה עבודות שיציגו שילוב חכם בין תמונה לטקסט.

עולמנו הקטן הופך ליותר חומרי, תחום העיצוב הפך לתחביב של אנשים רבים שנהנים לחבר בין כישורי כתיבה לצילומים ואסתטיקה. הרשת החברתית מספקת פלטפורמה מצוינת כך שכל אחד יוכל לייצר סוגים שונים של מוצרים על ידי שימוש בתכנות חינמיות.