רותם סירוטה
רותם סירוטהצילום: דובר צה״ל

אני רותם סירוטה, בן 21 מקיבוץ געש. יש לי שני אחים, אח גדול ואחות קטנה ממני. למדתי בתיכון תלמה ילין לאומנויות בגבעתיים, שם הרחבתי מגמת ג'אז. אני מנגן על חליל צד מאז גיל קטן.

לאחר התיכון התנדבתי לשנת שירות בכפר הנוער 'נירים', כפר נוער לנוער בסיכון שנמצא בבוסתן הגליל.
בגלל מיקומו של הקיבוץ שבו גדלתי, ממש על יד הים, הזיקה לים הייתה בי כבר מגיל קטן. אני זוכר את השעות הרבות שהייתי מבלה בחוף ובים בפעילויות שקשורות לגלישה ושיט.

על קורס חובלים שמעתי דרך חבר של אחד מהורי, שהיה חובל בעצמו. מאז ומתמיד רציתי לשרת בשירות צבאי שקשור לים, בנוסף לשירות צבאי משמעותי שכולל הובלה ופיקוד על לוחמים. בקורס חובלים מצאתי את השילוב המושלם.

במהלך השנת שירות עברתי גיבוש חובלים וכך הגעתי למסע בקורס חובלים ובזרוע הים. מסע שביום רביעי אסיים חלק ממנו לאחר כשנתיים וחצי בקורס מאתגר אשר הכשיר אותי ואת שאר 32 חבריי למחזור להיות קצינים לוחמים בזרוע הים אשר יובילו את הלוחמים שלהם בטווח הימי על כלי השיט השונים של זרוע הים.

בקןרס הייתי חלק ממגמת שייט. מגמת שייט מכשירה את החובל להיות קצין ימי בספינה אשר אחראי על ניווט הספינה, תקיפות הספינה ועוד.

הקורס עבורי היה חוויה משמעותית מאוד, רגעים של ביחד עם חברים טובים, אכזבה ויאוש לצד צחוק וגאווה.

בסופו של דבר, נשארתי תמיד עם הראש מורם בזכות החברים מהקורס, החברים מהבית וכמובן המשפחה שתמכו בי לאורך כל הדרך.

לאחר סיום הקורס אשובץ כסגן קצין נשק בספינת הטילים אח״י אילת. בתפקיד אהיה אמון על יכולות התקיפה של הספינה וכן על כלל סודרי הימאות השונים.

פיקוד בשבילי הוא היכולת שלי כמפקד, לקחת קבוצה של אנשים, לוחמים, יחד לעבר מטרה משותפת כלוחמים בצה״ל ולשמור על המדינה שלנו. הערל המוביל אותי בשירותי הוא ערך כבוד האדם. אנחנו צריכים לזכור תמיד שלא משנה מי עומד מולנו, בין אם חייל צעיר או קצין רם דרג, לפני הכל הוא בן אדם, וצריך לנהוג כלפיו בכבוד.