סמוטריץ' ומועלם בשאנור
סמוטריץ' ומועלם בשאנורצילום: חומש תחילה

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הימין החדש) הגיבה לדרישת משפחות מגורשי חומש שאנור, ובראשם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מגורש משא נור בעצמו, מראשי מפלגות הימין להוסיף למצע שלהם ולקווי היסוד בממשלה שתוקם, התחייבות לקידום הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון.

מועלם רפאלי כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "‏חוק ההתנתקות מצפון השומרון חייב להתבטל. במשך שנה הצעת חוק שלי לביטול ההתנתקות מצפון השומרון נבלמה פעם אחר פעם על ידי לשכת ראש הממשלה לאחר שמיצו את כל התירוצים הודו ואמרו - ראש הממשלה - נתניהו, לא רוצה".

בכך הגיבה מועלם לקמפיין משפחות חומש שאנור ומועצה אזורית שומרון שהחל אתמול בדרישה מראשי מפלגות הימין להוסיף למצע המפלגות את ההתחייבות לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון ולקווי היסוד של הממשלה.

יצוין על אף שהדבר נשמע ברור מאליו, ועל אף שאין נבחר ציבור מהצד הימני של המפלגות שלא מוכן לומר מעל כל במה כי ההתנתקות הייתה טעות, מתברר כי אף אחת ממפלגות הימין לא כוללת במצע מפלגתה התחייבות לביטול חוק ההתנתקות לא מצפון השומרון ולא בכלל.

הגירוש מישובי צפון השומרון: גנים כדים חומש ושאנור. נחשב לאחת העוולות הגדולות בהיסטוריה של מדינת ישראל, משום שמאות משפחות גורשו מבתיהן בישובים אלו אולם בניגוד לגוש קטיף כל הישובים נשארו בשליטה ישראלית מלאה.

לפני כ-4 שנים, בשנת 2015 הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות שכוללת בסה"כ החזרת חופש התנועה לישראלים באזורים אלו, אולם על אף שבממשלה האחרונה ישבו כלל מפלגות הימין על המדוכה, הצעת החוק הונחה על שולחן ועדת השרים לחקיקה אך הופלה 12 פעמים ולא עלתה לדיון בוועדה.

כאמור משפחות מגורשי חומש שאנור יצאו אתמול בקמפיין נרחב באינטרנט וברשת בדרישה מראשי מפלגות הימין להוסיף למצע המפלגה התחייבות לביטול ההתנתקות, מגורשי חומש-שאנור מוסרים כי אינם מסתפקים רק בקמפיין ברשת אלא הם מתכוונים להגיע לכנסים ומפגשים של מפלגות המחנה הלאומי וידרשו מהם להכניס את ביטול ההתנתקות בצפון השומרון לקווי היסוד של הממשלה הבאה