מעמד חתימת ההסכם
מעמד חתימת ההסכםצילום: דוברות ההסתדרות

ועד העובדים בחברת פרטנר וראשי ההסתדרות חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי חדש עם מנכ"ל פרטנר, סמנכ"ל משאבי אנוש וסמנכ"ל כספים.

ההסכם החדש יחול למשך שלוש שנים על כ-3,000 עובדי החברה, והוא ממשיך את ההסכמים שהושגו בחברה בשנת 2016, תוך שמירה על ביטחונם התעסוקתי של העובדים, זכויותיהם הסוציאליות והפנסיוניות ותוך שימת דגש על סעיפים חברתיים וצמצום פערים. במעמד טקס החתימה השתתפו חברי הוועד, נציגי ההנהלה ונציגי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק.

ההסכם כולל בין היתר תוספת שכר מיידית בגובה של 1% לעובדים עם ותק גדול משנה וחצי שתשולם רטרואקטיבית משכר חודש ינואר 2019, ותוספת נוספת לשכר בשיעור של עד 1.5%. תוספת זו מותנית בביצועי החברה, תיקבע במנגנון המבוסס על שיעור הגידול ב-EBITDA במחצית הראשונה של 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018 ותוענק לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני של 2019.

ההסכם מתייחס גם להשתתפות העובדים ברווחי החברה ומסדיר את מענקי השיתוף ברווחים לשנים 2019-2021. בהסכם נקבע עוד כי הצדדים ידונו לקראת סוף השנה במנגנון תוספות השכר לשנים 2020 ו-2021, מתוך שאיפה להיטיב את התנאים ככל שמצב החברה יאפשר זאת, לטובת העובדים ולטובת איתנותה הפיננסית של פרטנר.

כחלק מההסכם ייקלטו כ-20 עובדי קבלן בפרטנר להעסקה ישירה, תוך הכרה בוותק שצברו עד כה בחברה לטובת זכאות לזכויות שונות ואף לצורך מתן קביעות. בנוסף, בהסכם נקבע כי תוקם קרן אליה יופרשו מדי שנה 70 אלף שקל לטובת סיוע לעובדים נזקקים, שתופעל בשיתוף בין ההנהלה והוועד. סעיף חברתי נוסף בהסכם קובע כי שעות התנדבות של העובדים בפעילות למען הקהילה אשר תיערך מטעם פרטנר ובארגונה (למעט סייגים) תהיינה בשכר מלא.

עוד סוכם בין הצדדים על הגדלת מספר העובדים שיהיו זכאים לערך יום כוננות משופר וכי בחוה"מ פסח וסוכות יצאו העובדים לחופשה מרוכזת עם שני ימי חופש על חשבון המעסיק. כמו כן תוגדל הפקדת החברה לרכיב פיצויי פיטורים לנציגים מוותק של שלוש שנים ומעלה החל משנת 2021.

ההסכם החדש כולל גם תקציב לפעילויות רווחה ושימורן כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות. לצד זאת הוא משמר את מעטפת התנאים כפי שנקבעו במסגרת ההסכם הקודם, בהם תוספת יום בחירה וערבי חג על חשבון החברה, השתתפות בתשלום קייטנות בחודשי הקיץ, חידוש תקציב קרן מלגות, ערך יום הבראה בסך 500 שקל, קצבת ביגוד שנתית, קרן השתלמות לעובדים שהשלימו שלוש שנות ותק בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק והשתתפות בתשלומי גני ילדים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ארנון בר-דוד: "ההסתדרות ופרטנר שוב מוכיחות כי בדרך של הידברות ושיתוף פעולה ניתן להגיע להסכמות מהן כל הצדדים יוצאים נשכרים. מבלי לערער את יציבות החברה בתקופה רגישה נוכח אתגרי השוק, ותוך הקפדה על איזונים נדרשים ושמירת חוסנה של פרטנר, אנו חותמים היום על הסכם המאפשר את המשך שיפור תנאי העובדים וחיזוק ביטחונם התעסוקתי, תוך שהוא מביא בחשבון גם את ביצועי החברה ומתגמל את עובדיה בהתאם".

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי: "ההסכם שנחתם היום הוא הסכם של פרטנרים לדרך. זהו הסכם של עובדים ששותפים גם לאתגרים ולתנאי השוק הקשים וגם לפירות ההצלחה. ההסכם הזה שם בבסיס פעילותה של פרטנר את האחריות לרווחת העובדים ולביטחון התעסוקתי שלהם. כבר 13 שנים ברציפות שפרטנר מדורגת כמקום העבודה שהכי טוב לעבוד בו מבין חברות הסלולר, ובשנה האחרונה אף מבין כלל חברות התקשורת בישראל, ואין לי ספק שנמשיך להיות מקום עבודה שהעובדים גאים ושמחים לעבוד בו גם בשנים הבאות".

יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק: "ההסכם החדש מהווה בשורה גדולה וחשובה לעובדים. גם בימים של טלטלות עזות שאנו חווים בענף התקשורת הצלחנו לשמור על היציבות התעסוקתית והתנאים של אלפי עובדים. אני שמחה שהנהלת החברה מבינה שהנכס האמיתי של פרטנר הוא העובדים שלה ועל כולנו מוטלת עכשיו משימה אחת מרכזית - להמשיך ולהצעיד את פרטנר אל עבר פסגות חדשות, גם בתקופה מורכבת ומאתגרת זאת״.