בדרך לפיינל-פור בירושלים? הפועל ירושלים, מחזיקת גביע המדינה בכדורסל הטריה, פתחה הערב (רביעי) את דרכה בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו בכדורסל האירופי, ברגל ימין.

האדומים מהבירה התארחו אצל נפטנואס הליטאית במסגרת המשחק הראשון מבין שניים של שלב שמינית גמר ליגת האלופות, ולמרות דקות ארוכות לא טובות, הצליחו אלה לנצח בליטא בתוצאה סבירה עם 86:74 בזכות התעלות ברגע האמת של פלדין ותומאס, שניים משחקניה הזרים הבולטים העונה.

אמנם את המשחק הערב בליטא החלו הירושלמים ביתרון בן 10 נקודות, עם ריצת 10:0 מפתיחת המשחק, ובהמשך אף עלו ליתרון דו-ספרתי עם 28:16, אבל אז החלה העייפות לתת את אותותיה וקבלת החלטות רעה בהתקפה ובהגנה איפשרו לליטאים להתקרב מרחק 2 נקודות בלבד, בירידה להפסקת המחצית.

גם במחצית השניה המשחק היה צמוד, עד שהגיעו תומאס ופלדין שהטבעות ענק ושלשות קלאץ' הצליחו להכריע את היריבה הליטאית הלא חזקה במיוחד. זה נגמר עם ניצחון ב-12 נקודות הפרש - 86:74 שמהוות מקדמה גדולה לירושלמים לקראת משחק הגומלין בשבוע הבא בארנה שבבירה.

לתוצאה במשחק הערב יש משמעות גדולה בשל העובדה כי השיטה הנהוגה כיום במפעל החדש של פיב"א הינה שיטת בית-חוץ, וניצחון בשבוע הבא של הליטאים על הירושלמים בהפרש גדול יותר יביא להדחתה מהמפעל האירופי, חרף כל התקוות והציפיות.

על פי הסיכום בין ירושלים להנהלת המפעל, במידה שהירושלמים יעפילו לארבע הגדולות, יתקיימו משחקי הפיינל-פור באולם הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה, דבר שיכול לעזור מאוד לירושלמים לזכות בגביע האירופי כבר בשנתם הראשונה במפעל.

הפועל מאריכה את רצף הניצחונות שלה לתשעה, ותקווה לסיים את המלאכה בשבוע הבא בבית אל מול הקהל הישראלי.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 17 נקודות, דשון באטלר 15, טיישון תומאס 14, תמיר בלאט 11, ג'וש אוונס 10, יוגב אוחיון 6, אמארה סטודמאייר 5, ג'ייקובן בראון 5, דמיטריוס קונגר 3.