בני גנץ
בני גנץצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר רשימת כחול-לבן, בני גנץ, הגיש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע על סך מיליון שקלים נגד העיתון "ישראל היום", העורך בועז ביסמוט והכתבת דניאל רוט-אבנרי, בגין מה שהגדיר 'פרסומים כוזבים הנוגעים להאשמות בדויות שפרסמה לגביו בפייסבוק נאוה ג'ייקובס'.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, הובהר כי "ישראל היום" פרסם כתבה, בה טענות על "תלונה נוספת" כביכול נגד גנץ, מאת אחיה של אותה "מתלוננת".

זאת, לטענת עורכי הדין, "על אף שהטענות שהועלו בכתבה בה כוזבות, ואף הופרכו בצורה פוזיטיבית על ידי אותה 'מתלוננת', אשר ציינה כי 'מבחינתי אין סיפור כזה...זה מבחינתי לא קרה'".

בנוסף, נרשם בכתב התביעה, כי "ישראל היום" פרסם בדיקת פוליגרף, זאת על אף שמדובר בבדיקה מפוקפקת בעליל, שהוסתרו ממנה בצורה תמוהה פרטים, והיא חסרת כל ערך. העיתון אף סירב למסור את הבדיקה. נוכח כך נטען כי "ישראל היום פעל ברשלנות עיתונאית בולטת, מבלי שבוצעו בדיקות מחייבות מינימליות ובחוסר תום לב ברור".

על פי האמור בתביעה, הפרסומים הכוזבים נעשו בכוונת מכוון ובחוסר תום לב גמור.

גנץ טוען כי הפרסומים נועדו לפגוע בו פוליטית, שכן לדבריו "ישראל היום פועל בשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

לדברי גנץ," במסגרת קמפיין הבחירות של נתניהו הוטחו בו הכפשות שונות, ודומה כי 'ישראל היום' החליט לנקוט כל אמצעי כדי לקדם את עניינו הפוליטי של מר נתניהו".

גנץ הבהיר בתביעתו כי בכוונתו לתרום כל סכום שייפסק לטובתו בתביעה זו למטרה ציבורית, כגון לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.