ראובן פינסקי
ראובן פינסקיצילום: יח"צ

לפני שלושים יום בשעות קשות שנחרתו בליבות כולנו נרצחה אורי אנסבכר השם ייקום דמה. ביום שישי ההוא, בשעות שבהן חיכינו לקיום הלוויה, החלטנו שמתוך החושך הגדול - צו החיים שהותירה לנו אורי היקרה הוא להאיר אור גדול.

אורי הייתה מהמשובחות שבבנות השירות הלאומי. היא לקחה שנתיים מהחיים ותרמה אותן למען עם ישראל וארץ ישראל. בנות ובני השירות הלאומי-אזרחי עוסקים כל יום מבוקר ועד לילה בעשיית טוב, עשייה שאחראית לשינוי עומק חברתי בחברה ובמדינה. מי יכול לדמיין בתי חולים בלי בנות שירות, בתי ילד בלי בנות שירות, מערכת חינוך, סיוע לזקנים, סייבר, ביטחון, הדרכת טיולים, מורשת ועוד ועוד. בכל מקום בחברה שתבחין בצורך או במצוקה, כנראה שתראה מיד בת שירות לאומי שמחזיקה את היד תומכת ומסייעת.

אני חש כי השליחות של אזרחי ישראל בימים אלו - ויותר מכולם על כל מי שעוסק בניהול השירות הלאומי בארץ בימים הקשים האלו - הוא לעצור לרגע את שטף חיינו ולהכיר תודה. תודה מעומק הלב לכן ולכם, בני ובנות השירות, על כל מה שאתן עושות. אנחנו מלאי התפעלות אל מול המסירות שלכן להצלת הנפשות, שאתן עוסקות בו בחומר וברוח, מדינת ישראל ואזרחיה אסירי תודה לכן גם אם לא כל יום זוכרים להגיד את זה בקול רם וצלול. מה היינו עושים בלעדיכן? תודה גדולה מעומק הלב.

מיום כניסתי לתפקידי כמנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי לפני כארבעה חודשים, אני מסתובב בכל רחבי הארץ, פוגש את מתנדבי השירות הלאומי, את הרכזות, את העמותות ואת כלל הגופים העוסקים בנושא. מדובר בסיירת מובחרת שעושה כל כך הרבה למעננו, ותפקידנו כאזרחים וכמדינה לסייע להן לבצע שירות משמעותי, שירות של נתינה ושליחות, שירות לאומה לעם ולמדינה.

כיום משרתים בשירות הלאומי-אזרחי כ-18,000 מתנדבים מהמגזרים השונים בחברה, דתיים וחילוניים, חרדים, מוסלמים, דרוזים, בדואים, נוצרים וצ'רקסים, בכל מגזר, בכל תחום ובכל מקום ממטולה ועד אילת.

אורי הי"ד נרצחה במהלך שירותה, במעשה נבלה נורא ובלתי נתפס רק בשל היותה יהודייה, אבל מורשתה היא מורשת של נתינה של שמחה של אהבה. אורי האהובה שלנו, נמשיך את מורשתך, מורשת של נתינה, של אהבה, של חיוך. מורשת של להיות איפה שצריך אותך, מורשת של בת שירות לאומי. קומי אורי כי בא אורך וכבוד ה' עלייך זרח.

בשבת הקרובה אנו מקיימים יחד עם כלל עמותות השירות הלאומי, עם תנועות הנוער ועם יהודי ישראל בתפוצות, שבת של אמירת תודה למשרתי השירות הלאומי-אזרחי בישראל. אני קורא לכם ליטול חלק בשבת של שליחות. לדבר בשולחן השבת, בבית הכנסת, בתנועות הנוער ובכל מקום על הערכים של הנתינה, ערכי השליחות, ערכים של חסד ואהבה לזולת, יחד נפיץ את האור הגדול של העשייה למען המדינה והחברה אור של שליחות.

הכותב הוא מנכ"ל הרשות לשירות הלאומי-אזרחי