ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: רויטרס

שליח טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גירנבלט, יגיע היום (שישי) לדיון הסגור במועצת הביטחון של האו"ם בנושא חוק קיזוז שכר מחבלים והמצב הכלכלי ברשות הפלסטיני, ויביע תמיכה בחוק.

על פי הדיווח של דנה ויס בחדשות 12, מדינות אירופה צפויות גם הן לתמוך בחוק, אולם יקראו לרשות הפלסטינית לקבל את יתרת הכסף מישראל.

את החוק לקיזוז שכר המחבלים יזמו ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ אבי דיכטר (הליכוד). החוק קובע כי כספים שיועברו למחבלים על ידי הרשות הפלסטינית יקוזזו מכספי המסים שמעבירה לה ישראל.

החוק אושר בכנסת ברוב של 87 תומכים וקיבל גם את אישור הקבינט המדיני ביטחוני. לפי החוק, "מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מכוח יישום הסכמי הביניים ינוכו סכומים שהרשות הפלסטינית מעבירה לפעילי טרור ולבני משפחותיהם".

לאחר החלטת ישראל ליישם את החוק ולקזז את שכר המחבלים מכספי הרשות, ברמאללה זעמו והבטיחו שיהיו השלכות חמורות למהלך. "ההחלטה הישראלית היא מעשה מגונה, וגזל בדרכים פיראטיות של כספי העם הפלסטיני", נמסר מלשכתו של אבו מאזן. "יהיו לכך השלכות חמורות בכל המישורים. נושא זה יעמוד במרכז הדיונים של ההנהגה הפלסטינית בימים הקרובים".