יהודים בעולם דורשים די לאנטישמיותאלירן אהרון

ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית התקיימו היום (ראשון) למעלה מ-60 עצרות ברחבי העולם במקביל ובסמוך לאירוע המרכזי בישראל במטרה להעלות את נושא האנטישמיות לראש סדר העדיפויות הלאומי.

בזמן העצרת בירושלים הוקרנו על מסכי ענק תמונות וקטעי וידאו מהעצרות ברחבי העולם.

העצרות התקיימו בעקבות האנטישמיות הגואה בעולם ובעיקר באירופה בעת האחרונה, במטרה לזעזע את הממשלות ברחבי העולם ולהעלות את הטיפול בנושא לראש סדר העדיפויות.

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות אמר באירוע המרכזי, "אנחנו עומדים כאן היום ובמוקדים שונים ברחבי העולם כדי להגיד עד כאן. אנחנו בתקופה קשה וכואבת שהתדרדרה במהירות משרבוט קריקטורות וגרפיטי אנטישמי, דרך השחתת קברים ועד פגיעות פיזיות קשות ביהודים במספר מדינות. אין לנו את היכולת או את הזכות לצקצק בשפתינו ולהמשיך בחיינו במקביל".

"אנחנו עומדים כאן, דווקא באמצע היום, כדי להגיד שלא נשתוק ולא נעבור לסדר היום. האירועים האחרונים הם כבר לא בבחינת נקודת אזהרה בלבד כי אם צלצול השכמה מעיר לשאר העולם, יהודים ולא יהודים. אני קורא לכל מנהיגי המדינות לעלות לראש סדר העדיפויות את המאבק באנטישמיות ולחסל את האנטישמיות במדינתם", הוסיף חגואל.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני, הוסיף, "היום יש לנו מדינה, והחובה שלנו היא למנוע שיהודים יעברו במקומותיהם את מה שעברו יהודים לפני השואה. צריכים לעצור את זה. כאן עוצרים את השנאה. זכור את אשר עשה לך עמלק. זה הצו שהולך איתנו כבר 4000 שנה. אל תחשוב שהשנאה ליהודים זה דבר שבא והולך. השנאה הזו היא חלק בלתי נפרד מאותם גויים שמובילים אותה. זה דבר עמוק ושורשי שהולך איתנו לאורך כל הדורות".

"בדורות הקודמים לא יכולנו לעשות כלום כי היינו עם כנוע ונרדף, היום יש מדינת ישראל והיא זו שצריכה לעצור את השנאה הזו. התכנסנו פה היום כדי להביא למודעות של העם היושב בציון שאנטישמיות בחו"ל זה בעיה שלנו ולא רק של אחינו בגולה. כשכואב להם כואב לכולנו", דברי דובדבני.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר, ""הייתי רוצה לראות את כל היהודים כאן בישראל, מגיעים הביתה אל מדינת העם היהודי. ישנם כאלו שניסו להסביר את האנטישמיות בזה שהיהודים עומדים להם מול העיניים, מצליחים יותר מדי ותופסים עמדות. אנחנו לא מקבלים את ההסברים כי אנטישמיות נובעת משנאה בלבד. עלינו לעשות הכל כנגדה. די לאנטישמיות, די לשנאה".

"לא שונאים אדם גם אם פניו שונות ממני, גם אם דעותיו שונות ממני, גם אם מוצאו שונה ממני. אנחנו לא יכולים להשלים עם מציאות כזו. אנחנו מייחלים לימים בהם לא יישמע עוד חמס ושנאה, זה יגיע אם נעמוד איתן, נדע שאנחנו עם אחד ונפנה לכל ממשלות העולם: עמדו ועשו את הכל כדי לעצור את השנאה", דברי הרב לאו.