"שוברים שתיקה אוספים מידע על צה"ל"דוברות עד כאן

בסרטון שהתפרסם היום (שני) לראשונה בתגובה לסערה שעוררה החלטת היועמ"ש לסגור את התלונה נגד שוברים שתיקה בעקבות 'חוסר עניין לציבור', טוען ארגון עד כאן כי "שוברים שתיקה אוסף מודיעין צבאי על חיילי צה"ל".

בסרטון נחשף לראשונה כי הארגון אוסף גם מידע על פעילות צה"ל בסוריה.

במהלך קטע הוידאו נראים תחקירני הארגון מתשאלים חיילים משוחררים בשאלות על הנעשה בגבול סוריה ועזה, שאלות שלא נוגעות כלל לנעשה בשטחי איו"ש.

בסרטון מופיעים שני תחקירנים של שוברים שתיקה, רון זיילד ואלון סער, המראיינים את ח' מארגון עד כאן. הם שואלים אותו על "המחלקה של המרגמות, הם יושבים בתוך ה.. כאילו, המתחם של המחסום?".

הסרטון ממשיך ומציג שאלות שנשאלו שתולי הארגון על ידי תחקריני שוברים שתיקה. רון זיידל שואל את ח' שלל שאלות, שאין בניהן ובין ה'כיבוש' כל קשר. בין היתר שואל זיידל, "זרקת איזה משהו בקשר למנהרות, אתה יכול לספר על זה קצת? מישהו פעם אמר לכם מה המטרה של 504? ואתה יודע מה יש על הרובוט הזה? זה מבצעי או שזה כזה בניסוי? יצא לך לראות פעם את מה שהוא משדר? אתה בטוח שראית שיש עליו מקלע?".

בתחקור אחר רואים תחקירן נוסף, בשם רועי פלד, השואל את ר' מעד כאן "והם אגב מצאו מנהרה?". בהמשך פלד מבקש לר' "בוא נדבר קצת על.. סוריה. היה לכם שמה באזור מארבי צלפים?".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון עד כאן, מאשים כי "ארגון שוברים שתיקה אוסף מודיעין צבאי. נקודה".

"השאלות שאנו חושפים בסרטון ונשאלות בתחקורי ארגון שוברים שתיקה לא קשורות לזכויות אדם ולהתנהלות צה"ל ביו"ש כלל. מה לשוברים שתיקה ולסוריה? מה להם ולאמצעים מסווגים? באיזה מידע נוסף הם מחזיקים? אנחנו ב'עד כאן' נמשיך לחשוף לציבור את הפנים האמיתיות של שוברים שתיקה ושל כלל הארגונים האנטי ישראליים. לא נעצור עד שההתנכלות לחיילי צה"ל ולמדינת ישראל תיפסק".

נזכיר כי לפני כשלוש שנים נחשף בערוץ 2 תחקיר על ארגון שוברים שתיקה, על פי תיעוד של ארגון 'עד כאן', ממנו עלה כי ארגון 'שוברים שתיקה' אסף מידע צבאי על צה"ל.

לאחר מכן הגיש ארגון עד כאן תלונה למשטרה ולפרקליטות נגד שוברים שתיקה, תלונה שפרקליטות המדינה דחתה. ארגון 'עד כאן' המשיך ועריר על החלטת הפרקליטות ליועמ"ש, וזה פסק לאחרונה כי יש לצדד בהחלטת הפרקליטות ולא לפתוח בחקירה משום "חוסר עניין לציבור".