"לאכוף את הריבונות בהר הבית"

ארנון סגל, עיתונאי ופעיל בסוגיית הר הבית, לא הופתע מהאירוע שהתרחש בצהריים (שלישי) בו נעשה ניסיון להצית את נקודת המשטרה על ההר באמצעות זריקת בקבוק תבערה.

"הצתת נקודת המשטרה בהר הבית היא הסלמה ידועה מראש בעקבות המחדל בשער הרחמים", טוען סגל, "מדינת ישראל הבליגה על הפיכת שער הרחמים למסגד והיה שקוף שהמצב בהר ילך ויסלים. שער הרחמים הוא חלק מהר הבית והמסגד הרביעי שהוקם בהר הבית. שלושה מתוך המסגדים הוקמו בזמן תקופת כהונתו של נתניהו. אם ממשלת ישראל תשתוק המצב ילך וידרדר".

"הירדנים שותפים מלאים. הם מציתים את האש בהר ומגבים את הגורמים האלימים בהר הבית. גם זה מתכון לדרדור מהיר של המצב מבחינה ביטחונית לשאר חלקי מדינת ישראל. יש להעיף את הוואקף מהר הבית. הוא גורם בלתי חוקי ומתסיס ולצערי ממשלת ישראל מגבה אותו. יש לאפשר חופש פולחן לכולם דבר שיביא גם לשקט בהר", קובע סגל.

"פועלים בהר הבית גם ירדנים, פלסטינים, טורקיה, סעודיה בקיצור כולם חוץ מדינת ישראל", מסביר סגל, "כשיש כוחות רבים שפועלים בהר ההפקרות חוגגת וזה מתכון להתדרדרות מבחינה ביטחונית"

"הירדנים רוצים שליטה ולא רוצים את עסקת המאה של טראמפ", מסביר סגל, "הם גם לא רוצים שהסעודים יתערבו להם בהר. הפלסטינים רוצים למחות על צעדים שישראל עושה. רק מדינת ישראל לא מתערבת ולא אוכפת בהר את החוק, כדי לאפשר חופש פולחן לכל הדתות וכמובן גם ליהודים".