אמארה סטודמאייר. אזרח
אמארה סטודמאייר. אזרחצילום: פלאש 90

האזרח אמארה. אחרי שני סיבובים ומשחקי גביע בהם ישב בחוץ וצפה בחבריו לקבוצה שמתרוצצים על הפרקט, אמארה סטודמאייר, סנטר הפועל ירושלים יוכל לעלות בקרוב על הפרקט בישראל גם הוא.

הערב (שלישי) הודיע שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, כי החליט להעניק לסטודמאייר את תעודת הזהות המקנה אזרחות וזה ייחשב כשחקן ישראלי.

הסנטר האמריקאי הוותיק, בעל העבר המרשים בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, חיכה זמן רב לקבל את ההכרה בו כאזרח ישראלי לכל דבר ועניין, ולשם כך חיכה בסבלנות כמעט עונה שלמה. בשל הרצון לשחק כישראלי בליגת העל הישראלית, לא נרשם אמארה למשחקי הפועל באיגוד הכדורסל וכעת יוכל לעשות זאת כשייחשב כשחקן ישראלי מן המניין.

"תרומתו הספורטיבית של סטודמאייר אינה נתונה במחלוקת", אמר דרעי. "מדובר באחד השחקנים הגדולים ששיחקו בישראל ושתרמו לספורט הישראלי, והוא רוצה לקשור את גורלו עם ישראל. משכך, החלטתי לאחרונה לתת לו מעמד של תושב, והיום אני מודיע על הענקת מעמד אזרחות בהתאם לסמכות שניתנה לי בחוק האזרחות. אני מאחל לסטודמאייר שימשיך להצליח ולגרום הנאה לאוהדי הכדורסל, ובעיקר לאוהדי הפועל ירושלים", אמר דרעי.

יש לציין כי מי שעמל רבות מאחורי הקלעים על הפיכתו של סטודמאייר לאזרח ישראלי הוא לא אחר מאשר ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, המצוי בקשרים טובים עם שר הפנים דרעי, כשזה התבטא מספר פעמים כי הוא מקווה שאמארה יקבל תעודת זהות בקרוב.

בטקס החגיגי עם גביע המדינה בה זכתה הפועל, שנערך בעירייה לפני כשבועיים אמר ליאון כי הוא מקווה שבפעם הבאה שתגיע הקבוצה האדומה של העיר לטקס חגיגי עם צלחת האליפות, יהיה אזרח ישראלי נוסף בין לובשי המדים - אמארה סטודמאייר. עכשיו נותר להפועל לזכות בצלחת, ליאון את שלו עשה.