הרב אמסלם
הרב אמסלםצילום: חזקי ברוך

הרב חיים אמסלם, מספר 2 במפלגת ''זהות'', שוטח כמה עמדות מפתיעות, בין היתר בסוגיית הקנאביס שעלתה לכותרות בימים האחרונים.

בראיון ליהודה שלזינגר בעיתון ''ישראל היום'' נשאל אמסלם כיצד יפסוק, כרב, לאדם המבקש לעשן מריחואנה לשם הנאה. אמסלם השיב "אגיד לו 'אני לא ממליץ לך'. אם זה עלול לגרום לחוסר איזון, חוסר תפקוד או בעיות בשיקול הדעת - איני ממליץ".

בנוגע לשאלה לאיזה גוש תצטרף המפלגה לאחר הבחירות, ענה אמסלם: "הנטייה הטבעית אמורה להיות בגוש הימין, אבל אנחנו לא בכיס של גוש זה או גוש אחר. שמנו בראש מעיינינו נושאים מסוימים, ומי שייתן לנו מענה עליהם, נהיה איתו".

הרב אמסלם מתייחס לנישואים חד מיניים ולדרישת קהילת הלהט"ב להכיר בהם, "אין שום לגיטימציה מצידי לדברים שהתורה אסרה, ואין ויכוח שאסרה. אבל מכאן ועד לקדש מלחמה, מאבקים והפגנות - אין לזה מקום. זה לא עוזר".

לשאלה אם יתמוך בחוק שיתיר נישואים חד־מיניים, השיב: "מאחר שהרעיון הגדול של המפלגה הוא שהמדינה לא תתערב בחיי הפרט, גם בסוגיית הנישואים, השאלה מתייתרת. אין לנו עניין לעסוק בזה, זה לא עניין שלנו. חיה את חייך איך שאתה רוצה".

"אני לא מכיר בנישואים בין גבר לגבר, ולעולם לא אכיר בזה", הדגיש הרב אמסלם. 'אבל אני מבין שאחרים חושבים אחרת ממני, ולכן אני לא מוצא לנכון לקדש על זה מלחמה. אני רוצ'ה לבנות מנגנון שכל אחד יחיה את חייו כרצונו".

ומה בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת? "אם התחבורה הציבורית נשארת ממשלתית, אז בשום פנים ואופן לא. בנוגע לכל דבר שקשור לממסד - המדינה צריכה לשמור שבת כהלכתה. אבל כמו שמכוניות פרטיות נוסעות בשבת, וכפי שיש מוניות שירות פרטיות שנוסעות בשבת, יכולות להיות גם יוזמות פרטיות, מאורגנות יותר".