אורי אריאל
אורי אריאלצילום: דוברות

השר הממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, אורי אריאל, פתח היום (חמישי) את דיוני ועדת היגוי להחלטת ממשלה 2397 שתעסוק ביישום תוכנית החומש בחברה הבדואית.

השר אריאל ציין בדבריו בין היתר, "אנו ממשיכים לפתור את בעיית המשילות בנגב, אך יש לנו אתגרים רבים לפנינו. אחד האתגרים הגדולים שלנו הוא החינוך. החינוך הוא המפתח לכלל תחומי החיים ועלינו להמשיך ולפעול למען חינוך טוב יותר במגזר החל מגן הילדים ועד ההשכלה הגבוהה".

"בתחום גני הילדים, בעקבות עבודתם של עובדי משרד החינוך, צומצם הפער ונכון להיום ישנם כ-100 גני ילדים בבנייה או בסיום בנייה, זוהי בנייה משמעותית שתטיב עם כלל המגזר הבדואי", סיפר השר.

אתגר נוסף אליו התייחס אריאל הוא סוגיית הלימודים הגבוהים, "דבר נוסף הוא לימודי ההשכלה הגבוהה שמהווה אתגר משמעותי בתחום החינוך - במציאות שבה 2,500 סטודנטים בדואים לומדים במכללה האסלאמית בחברון ובמכללת ביר זית. זו תקלה שחייבים לשנות".

"עלינו להמשיך ולפעול כדי למנוע כל ניסיון הסתה ולפתוח את הדלת לסטודנטים מהמגזר הבדואי כאן אצלנו בארץ. אני מודה לכל העוסקים בעניין, משרד האוצר, משרד החינוך ולכל השותפים שלנו במהלך הדרך", הוסיף אריאל.