הפגנות של ארגוני ה-BDS. אילוסטרציה
הפגנות של ארגוני ה-BDS. אילוסטרציהiStock

בברלין ייערך מחר (שישי) כנס בהובלת המחבלת המורשעת רסמייה עודה אשר רצחה שני סטודנטים ישראליים בפיגוע בירושלים בשנת 1969, לאון קנר ואדי יופה ז"ל.

עודה הורשעה ברצח ונגזרו עליה שני מאסרי עולם.

בשנה שעברה יגרשו הרשויות בארה"ב את עודה בגין דיווח שקר לרשויות. בשנים האחרונות הפכה עודה למרצה מבוקשת בכנסים של ארגוני BDS, לרבות בקמפוסים.

על רקע פעילותה בקמפיין החרם נגד ישראל הופיעה המחבלת בדו"ח שפרסם לאחרונה המשרד לנושאים אסטרטגיים תחת הכותרת "מחבלים בחליפות", שחשף את הקשרים בין ארגוני הטרור החמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין לבין ארגוני החרם.

השר לנושאים אסטרטגיים העביר את הדו"ח ללמעלה מעשרה שרים ברחבי אירופה, במדינות שבהם פועלים ארגוני החרם, בדרישה שלא לתת לגיטימציה לארגוני ופעילי החרם המוזכרים בדו"ח הקשורים לארגוני טרור. הדו"ח בין היתר נמסר לשר הפנים הגרמני.

את האירוע בברלין שיתקיים מחר באולם של הקהילה "Dersim" בברלין-קרויצברג מארגן ארגון סאמידון, אשר מופיע גם הוא בדו"ח שפרסם המשרד, בשל קשרי הטרור העמוקים שהוא מקיים.

הארגון מציג עצמו באירופה כארגון זכויות אדם לגיטימי, אך בפועל מנהל רשת קשרים עבותה עם ארגון הטרור חז"ע המוכרז כארגון טרור בארה"ב ובאיחוד האירופי. כמו כן, נחשף בדו"ח כי פעיל סאמידון, מוסטפא עוואד, אף עבר אימונים ע"י חיזבאללה בלבנון והעביר כספים מלבנון ומסוריה לפעיל חז"ע בבלגיה. עוואד כלוא כעת בבית כלא בישראל.

השר לביטחון פנים ונושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, דורש שמדינות העולם יגבירו את הפעילות נגד הארגונים האנטי ישראליים.

"נמשיך לחשוף את הפנים האמיתיות של ארגוני ה-BDS ונפעל לעצירת המימון הניתן להם. לא יעלה על הדעת שמחבלים המציגים את עצמם כ"פעילי זכויות אדם" ינצלו את חופש הביטוי למטרות טרור והסתה. פניתי לעמיתיי באירופה על מנת שישימו סוף לתרמית ה-BDS ויפסיקו את פעילותם כולל עצירת המימון אליהם", דברי ארדן.