הוכיחה שאפשר לשנות. איילת שקד בטקס ההשבעה
הוכיחה שאפשר לשנות. איילת שקד בטקס ההשבעהצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

‏שרת המשפטים איילת שקד מגיבה לראשונה על אפשרות פסילתו של מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת.

"מקווה מאד שבית המשפט העליון לא יתערב בדמוקרטיה הישראלית וידרוך על החלטת ועדת הבחירות. מיכאל בן ארי כבר כיהן כחבר כנסת והשמיים לא נפלו. ח"כים ערבים שלא מאמינים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית מכהנים בה כבר היום", אמרה השרה לאתר 'מעריב'.

סמוטריץ' על הדיון בבג"צ: דיון פוליטי

נזכיר כי במהלך הדיון בבית המשפט העליון בערעור נגד אישור התמודדותם לכנסת של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר התפתח עימות חריף בין נשיאת העליון חיות לח"כ בצלאל סמוטריץ'.

לאחר שחיות נזפה בח"כ סמוטריץ', "אל תצעק פה זה לא כנסת פה", השיב לה סמוטריץ',"אל תזלזלי בכנסת ואל תזלזלי בחברי הכנסת". חיות השיבה לסמוטריץ', "פה זה לא כנסת יש פה סדרי דין אחרים".

סמוטריץ' ענה לחיות "אני שמח על ההבהרה", וחיות השיבה לו "אני לא חייבת להבהיר לך דבר". בתגובה אמר לה סמוטריץ' "אל תזלזלי בכנסת ובציבור".

לאחר מכן נזפה נשיאת העליון אסתר חיות גם בחברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה שניסתה לדבר: "אתם לא תדברו כאן זה לא כנסת".

בשלב זה הצטרף השופט פוגלמן לנשיאה חיות, "אין פה אנרכיה... אתם יוצרים פה דברים שלא היו מעולם. הפוליטיקאים לא ידברו כאן".

לאחר הדיון התייחס סמוטריץ לדברים ואמר, "צריך להיות כאן כדי לראות את הזלזול וההתנשאות המגעילה של השופטים על חברי הכנסת שנוכחים כאן בדיון. משני צידי המתרס. הם פשוט בזים לנו ולמה שאנחנו מייצגים. כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם".

"מה שעומד כאן לדיון אלה פניה של הכנסת הקדנציה הבאה. המעורבות של הח"כים בדיון כזה הכי לגיטימית בעולם. לגיטימי גם שהשופטים יחליטו לא לתת לח"כים לדבר כדי לא להפוך את הדיון לפאנל בחירות פוליטי אבל יש דרך להתייחס לח"כ שאומר חצי משפט ביניים. הם לא היו מתייחסים כך למישהו שהם היו רוחשים לו טיפת כבוד מינימאלית. וזה לא משהו חדש", הוסיף סמוטריץ'.