הרב יוסף בכנס מרכז רבני אירופה ברומני
הרב יוסף בכנס מרכז רבני אירופה ברומניצילום: איציק בלינצקי

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, פנה הערב (חמישי) אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הפנים הרב אריה דרעי בקריאה להגביר את הלחץ להבאת גופות הנספים באסון התרסקות המטוס באתיופיה לקבר ישראל.

הרב יוסף כותב כי ללשכתו הגיעה פניה מאת אנשי זק"א שיצאו לאזור אסון התרסקות המטוס לאתר את גופת ההרוגים, ועל פי דבריהם אזור האסון כוסה כולו בחול בטרם הספיקו צוותי ההצלה לסרוק את המקום ובנוסף, נמנעת כניסתם של צוותי הזיהוי לאזור האסון וכן יש חשש שחלקי גופות יועברו אחרות.

הוא קורא להפעיל לחץ נוסף מול גורמי ממשל וכן מול גורמים דתיים באתיופיה ובעולם, תוך ציון בפניהם כי על פי ההלכה היהודית אין מנוחה לנפטר ללא קבורה.

בסיום מכתבו מתייחס הרב לצערן של המשפחות וכותב, "המשפחות עד כה נמצאות בסבל נוראי וחוסר הוודאות באשר לקבורת יקיריהם טורד את מנוחתם".

בתגובה נמסר מלשכת שר הפנים כי "אריה דרעי טיפל בשעות האחרונות בנושא חילוץ גופות הנספים הישראלים באסון המטוס באתיופיה. השר דרעי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם בכירי משרד החוץ וגורמי בטחון בכירים ועם יו״ר זקא יהודה משי זהב והפעיל לחצים כבדים במטרה לשחרר את גפות הנספים. יצוין, כי ראש הממשלה נתניהו והשר דרעי פועלים יחד מול מנהיגי המדינות על מנת להביא את הנספים במהרה לקבר ישראל".