משה כחלון משיק את הקמפיין
משה כחלון משיק את הקמפייןצילום: אלעד מלכא

שר האוצר משה כחלון התארח ב"שישי תרבות" בעיר בית שמש, והעריך שמפלגתו ''כולנו'' בראשותו תקבל עשרה מנדטים.

בנוגע לתיקי נתניהו והאפשרות ראש הממשלה יועמד לדין אמר כחלון "ראש ממשלה מעולם לא אמר שהוא יכהן אחרי כתב אישום. ראש ממשלה לא יוכל להיות בבוקר בבית משפט ובערב בקבינט".

בנוגע לקנאביס סיפר כחלון "אני מקדם הצעת חוק של אי הפללה כדי לא לפגוע בעתיד של צעירים''. הוא נשאל על לגליזציה והשיב ''זה מצריך בדיקת עומק, לא משהו להכריז בערב בחירות".

"ביום חמישי האחרון לפני הגשת הרשימות הציעו לנו להצטרף לרשימת הליכוד. אמרתי להם תודה רבה, אני רוצה להיות שר אוצר מתוך מפלגת כולנו. לא של ביבי ולא של גנץ", חשף יו"ר מפלגת כולנו.

"יש לי דרך ואני יכול לממש אותה רק כראש מפלגה. אם אני לא אהיה שר האוצר אני עולה על אוטובוס והולך הביתה", הבהיר כחלון.

על ההצטרפות של ניסנקורן לפוליטיקה אמר כחלון "עם ניסנקורן הסכמנו על חלק מהדברים ועבדנו יחד בנושאים חברתיים, ועל חלק לא הסכמנו. מעולם לא היינו באותה השקפה פוליטית - אני ימין והוא שמאל. לכן לא יכלה להיות לי איתו ברית פוליטית", הוסיף שר האוצר וציין ''מעריך שכולנו תקבל 10 מנדטים".

כחלון, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, התייחס לירי הרקטות מעזה לעבר תל אביב והביע תמיכה במדיניות של נתניהו. ''המדיניות של ישראל מושכלת ונקבעת בד בבד עם הצבא והקבינט. אני תומך במדיניות רה''מ. כוח ההרתעה של צה"ל נשמר. אני אומר לך מידיעה שלא יושבים גיבורים גדולים בצד השני. העסק הולך ומתכנס ואני מניח שתהיה החלטה בקרוב.

''אני הייתי נגד ההתנתקות וגם הצבעתי נגדה, לעומת אחרים. אבל אם יצאת, תיפרד. אתה לא יכול גם להיפרד מעזה וגם להישאר נשוי", אמר. ''זו לא באמת התנתקות וזו הייתה טעות לצאת. אבל אם יצאת משם אז צא. אני מאמין בניתוק מלא מכל הבחינות ואני מאמין שזה יגיע בטווח של עד 5 שנים. זה החזון שאני רואה לעתיד של ישראל מול עזה".