ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי
ח"כ לשעבר מיכאל בן אריצילום: הלל מאיר/TPS

עורך דינו של ד"ר מיכאל בן ארי, יצחק בם, העביר מספר שעות לפני כניסת השבת, הבהרה דחופה לבית המשפט העליון.

המסמך אותו העביר עו"ד בם מתייחס לשורה של ציטוטים שעמדו במרכזו של הדיון בבית המשפט העליון בעניינו של בן ארי.

מההבהרה עולה כי אנשי התנועה הרפורמית ניצלו את העובדה ששופטי העליון לא חייבו אותם להגיש תמלילים מלאים והוציאו דברים מהקשרם. כך לדוגמה באשר לדבריו של ד"ר בן ארי על ערביי חיפה נטען כי התנועה הרפורמית הסתירה מבית המשפט את העובדה כי הדברים פורסמו בערב בו נערכו בחיפה הפגנות ענק בתמיכה בחמאס בעזה, וכי הושמטו מדבריו של ד"ר בן ארי, אמירות כי הוא מדבר על האויבים ועל רובם המכריע של הערבים בחיפה אך לא על כלל הערבים במדינת ישראל.

באשר להתבטאות על העסקת ערבים בגוש עציון מתייחס עו"ד בם לעובדה כי מהמסמך שהמערערים העבירו לבית המשפט עולה כי הם הסתירו את העובדה שהדברים נאמרו לאחר הרצחו של ארי פולד, וכי בדבריו של בן ארי הוא מדבר על ערבים מהרשות הפלסטינאית המועסקים בגוש עציון.

גם באשר לחיילים הבדואים הסתירו בתנועה הרפורמית את העובדה שהדברים נאמרו על רקע פרשת איחוד משפחות, ובכל מקרה בעניינם של החיילים בני המגזר הבדואי הבהיר ד"ר בן ארי כי חשוב לו לציין שאין לו כל בעיה עם מי שמשרת בצה"ל ונאמן למדינת ישראל.

נשיאת בית המשפט העליון הורתה חצי שעה לפני כניסת השבת למזכירות בית המשפט לקבל את הבקשה ולהעביר את ההבהרה של ד"ר בן ארי לחבריה בהרכב ולתגובת התנועה הרפורמית.

באיחוד מפלגות הימין נערכים לערוך קמפיין ענק במקרה שד"ר בן ארי נפסל וחברי בלד, חדש תעל וכסיף לא - ולצאת בשלטי ענק עם תמונות השופטים שהורו על פסילה תחת הכותרת "הם לא יקבעו העם יקבע בקלפי".