משה גפני
משה גפניצילום: הלל מאיר/TPS

ח״כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) תקף הערב (מוצ"ש) בחריפות את יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני שהציע לפשר בין השר לשעבר אלי ישי לשר אריה דרעי.

״דבריו של ח״כ משה גפני הם חוצפה, עזות מצח ופגיעה חמורה בראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה ובחברי מועצת חכמי התורה. לא יעלה על הדעת שגפני יתערב בתוך עניינים של תנועת ש״ס שמועצת חכמי התורה היא המחליטה והקובעת היחידה״, אמר מלכיאלי.

לדברי מלכיאלי, אין מדובר בסכסוך אישי. ״אלי ישי הוא אדם שמרד במועצת חכמי התורה ובנשיא המועצת, להפוך את זה לסכסוך אישי שגפני הוא כביכול המתווך זה חוצפה ועזות מצח. אני יבקש מחבריי חברי הכנסת לכנס את הסיעה ולמחות בפגיעה של גפני בגדולי התורה שלנו״.

ח"כ גפני סיפר בסוף השבוע האחרון באירוע בפתח תקווה כי יאות לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו למנות את אלי ישי לשר בממשלה הבאה ובלבד שזה לא יתמודד בבחירות ויוביל לאיבוד קולות מהימין.

"אנחנו, גם אני, גם ליצמן גם אריה דרעי פועלים יחד ואנחנו בעזרת השם נמשיך לפעול יחד, אסור לנו לתת שאלי ישי ייצא ברשימה - יקח קולות של הימין, ושל החרדים, יאבד אותם - וכתוצאה מזה השמאל יעלה לשלטון, זה שלושתנו צריכים לפעול על מנת שזה יקרה".

לדבריו, הוא מוכן לתווך בין ישי לדרעי כדי שישתלב כשר במפלגתו. "אני אדבר עם אריה דרעי שישלים איתו, 'דגל התורה' לא יכולה להציע שר בגלל שאין לה, אבל אני יכול לדבר עם ביבי שיתן לו", אמר.