מיכאל ביטון
מיכאל ביטוןצילום: Hadas Parush/Flash90

לאחר שממפלגת כחול לבן פנו ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה לבצע בדיקה דחופה לגילוי הגורמים העומדים מאחורי פרסום "הפריצה האיראנית" לסלולרי של גנץ, מגיב חבר במפלגה לאירוע.

בראיון לאילה חסון תקף מיכאל ביטון בחריפות את העיסוק בנושא ואת ראש הממשלה: "זה סך הכל עוד ספין ונושא תפל מבית מדרשו של בנימין נתניהו. הוא המשך ישיר להכפשות על חלל צה"ל מדחת יוסוף, הפגיעה ברעייתו של בני גנץ ועוד. לדעתי בשלושת השבועות הקרובים אנחנו צפויים לעוד שקרים עוד שיסויים ועוד הסתה".

בן כספית, שלא חשוד כמעריץ של נתניהו, שההדלפה יצאה מסביבתו של גנץ.
"גנץ פנה ליועץ המשפטי וביקש לבדוק מי הדליף. בשעה שאנחנו מדברים על הטלפון של בני גנץ הציבור שומע אותנו בזמן שהוא סובל מהפקקים, מחכה שעות במיון וממתינים חצי שנה לרופא מומחה".

ולכן הם רוצים לדעת מי יחזיק את ההגה. כשאתה רוצה לתת את המפתחות אתה רוצה לדעת על האיש כמה שיותר פרטים ולהבין אם אפשר לסמוך על שיקול הדעת של אותו אדם.
"נסכם את סוגיית הטלפון והפריצה. השב"כ עדכן את הרמטכ"ל על הפריצה והדברים נשמרו בדיסקרטיות. השאלה היא מי הופך את זה ספין, שיסוי והסתה ועוד לבסוף מפרסם כותרת מדומיינת על כך שהאיראנים הם בעד גנץ. לך, לי ולאזרחי יש את האחריות לחזור לשיח על הנושאים האמיתיים. למצב בעזה, ל-500 הטילים שלא קיבלו מענה, לפרוטקשיין שניתן לחמאס כל חודש".

הנושא של חמאס בעזה היה במסגרת הרמטכ"לות של אלו שעומדים בראש כחול לבן וגם במסגרת ניהולו של ראש הממשלה. זה מצב שכולם אחראים לו ויודעים שהוא כמעט בלתי פתיר.
"צריך לומר לציבור את האמת ולא להראות סרטון של נתניהו כשהוא מבטיח למוטט את שלטון חמאס ולא מגיבים לטילים שנוחתים על הנגב והמרכז".

גנץ מגיע עם הרזומה שלו, המראה שלו והאנרגיה שהוא משדר סביב יחד עם רוח מאוד מיוחדת ומסקרנת. כעת השיח הוא שגורמים בתוך המפלגה שלו רוצים לרשת אותו ורק משתמשים בו בצורה כזו או אחרת. יש שיח קשה מאוד מאחורי הקלעים.
"אני בכחול לבן, יש כאן ארבעה מנהיגים שעובדים בעבודת צוות ללא אגו במטרה לשרת את אזרחי ישראל אל מול יריב שדואג רק לשרידותו הפוליטית. הוא עושה דברים קיצוניים ולוקח אותנו למקומות הגרועים ביותר שהיו בחברה הישראלית. ההנהגה שלנו מגובשת ונחושה להציב אלטרנטיבה שלטונית. כל אזרח שלא רוצה לראות את מה שנתניהו עושה בשבועות הקרובים צריך להצביע לכחול לבן על מנת להביא תקווה חדשה ושלטון חדש למדינה".

דיברת עם גנץ?
"לא דיברתי איתו אך אני יכול לומר לך שהוא רגוע ונחוש. העיסוק בטלפון שלו הוא שולי. צריך לעסוק בדברים האמתיים שמטרידים אותנו. יוקר המחיה, החינוך, העובדה שאזרחים הולכים לעבודה ונשארים עניים. אנחנו שולחים את ילדינו לבית ספר, מספרים לנו שהחינוך חינם אך בפועל אנחנו משלמים עליו הרבה מאוד. בואו נתעסק בנושאים האמתיים. בנימין נתניהו תמיד ישלוף לנו ספין כדי להסית את הדיון מאוד נושא משמעותי. יש לו שלושה כתבי אישום בדרך. חשבנו שפרשת הצוללות נגמרה וכעת גילינו שהוא הרוויח 16 מיליון שקלים מהעסקה. ראש אמ"ן סיפר לנו על כך שהיו עליו לחצים מלשכת ראש הממשלה לאשר מכירת צוללת חדשנית למצרים כשמיקי גנור בעצמו פנה אליו".

פרשת הצוללות נחקרה. המידע החדש בא מהמשטרה אך אכן יש שלוש המלצות לכתבי אישום שנושמים וקיימים. אלו דברים שאמורים להיבדק בצורה רצינית.
"מותר לשאול שאלות על הפריצה לטלפון. תשאלו מי הדליף, מי עשה מזה ספין, מי סיפר לנו בלוף על כך שאיראן מעוניינת בגנץ. אלו הדברים שצריכים להישאל".