ישראל גנץ
ישראל גנץצילום: דוברות

ישראל גנץ, יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין, שאחד הפצועים קשה בפיגוע הירי המשולב בשומרון הוא מתושביה, הגיע למקום הפיגוע.

"רק לפני מספר ימים נורו טילים על תל אביב, והנה עוד פיגוע ירי קשה בלב הארץ, ליד העיר אריאל", אמר גנץ והוסיף, "אנו דורשים מראש הממשלה להנחות את צה"ל לבצע טיפול שורש בתשתיות הטרור, ולנקות את הכפרים הפלשתינים מהנשקים שמסתובבים בהם. אנו סומכים על כוחות הביטחון שיצליחו בעז"ה לבצע את המשימה, אילו רק יאפשרו להם".

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, הגיב אף הוא לפיגוע הרצחני ואמר "בשעה קשה זו ליבנו עם חיילי צה"ל ותושבי אריאל והשומרון.

"בשבוע בו נציין את פורים, חג הצלת היהודים, ההיסטוריה חוזרת על עצמה. מי שחושב שהסכסוך הוא על אדמות טועה ומטעה ומרחיק את הסיכוי לפתרון. כדי להתמודד עם הטרור, על ממשלת ישראל לגרש את משפחות המחבלים באופן מיידי, להרוס את בתיהם ולהבהיר שדין אריאל כדין תל אביב ולהחיל ריבונות. תנחומינו למשפחת ההרוג ואיחולי החלמה מהירה לפצועים", הוסיף.

שי אלון, ראש מועצת בית אל, אמר בתגובה "בוקר קשה ביהודה ושומרון, עוד פיגוע רצחני של מחבלים ארורים ופחדנים. אני מצפה מהממשלה הבאה להחיל את ריבונותה כאן ביהודה ושומרון, כך נוכל לשפר את התשתיות ואת הביטחון, בנוסף אנחנו דורשים להגביר את המחסומים ביציאות משטח A, המחבלים מנצלים את ההתרופפות הביטחונית שלנו עד תום".