הר המנוחות
הר המנוחותפלאש 90

חוקרי המשטרה עצרו הלילה חמישה חשודים, עובדי חברה העוסקת בהסדרי קבורה, בחשד לפגיעה והזזתם של קברי ילדים משנות ה - 70 במטרה ליצור חלקות קבורה חדשות וסחר בהן.

בנוסף נעצרו הלילה שני חשודים, עובדי מועצה דתית בעיר סמוכה לירושלים, בחשד לסחר ומכירה סיטונאית של חלקות קבר בניגוד לחוק.

ראשיתן של חקירות המשטרה הסמויות במחלק ההונאה של המשטרה, בעקבות תלונות ודיווחים שהתקבלו על שתי פרשיות פליליות בתחום הקבורה. במסגרת הפרשיה הראשונה עלה חשד להזזתם של קברים בהר המנוחות גבעת שאול בירושלים. במסגרת הפרשיה השנייה עלה חשד לסחר סיטונאי בחלקות קבורה בעיר בית שמש, שנמכרו לתושבי חוץ.

במסגרת חקירת הפרשיה הראשונה במחלק ההונאה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד חמישה חשודים בהם בכירים בחברה וקבלני עבודות. במקביל. ערכו החוקרים מגוון פעולות חקירה בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים ובמיפויו, שבמהלכן עלה כי לאורך השנים האחרונות בוצעו שינויים שכללו הזזתם של קברים "בחלקה ד' החדשה" (קברי ילדים משנות ה – 70).

על פי החשד הסירו החשודים את המצבות ממקומן, ובאמצעות קבלני העבודות פעלו להגביה את מפלס הקרקע על ידי יציקת בטון לשם יצירת חלקות קבר חדשות (מעל תשעה קברים קיימים), אותן מכרו לכאורה בכ- 100 אלף שקלים כל אחת, לתושבי חוץ.

חמשת החשודים כאמור נעצרו הלילה והובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים והסגת גבול במקום פולחן או בקבורה.

במסגרת חקירת הפרשיה השנייה שהתנהלה גם היא במחלק ההונאה אספו החוקרים ממצאים וראיות נגד שני חשודים בכירים. על פי החשד, במהלך שנת 2018 פעלו השניים למכירתן של עשרות חלקות קבורה באופן 'סיטונאי' לתושבי חוץ בשווי מוערך של כמיליון ש"ח בניגוד לחוק שירותי הדת היהודיים.

עוד העלתה חקירת המשטרה חשד השניים התכוונו לבצע עסקה נוספת ובה יכללו עשרות חלקות קבר נוספות לתושבי חוץ בעבור סכומים דומים. שני החשודים כאמור נעצרו והובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים.

ארבעה מהחשודים יובאו בשעה הקרובה לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.