עסקים. אילוסטרציה
עסקים. אילוסטרציהצילום: iStock

בימינו, די מסובך להיות בעל עסק. בניהולו של עסק מצטברות אין ספור משימות שוטפות, כגון: ניהול עובדים בצורה יעילה, חוקי תעסוקה ותנאים סוציאליים לעובדים, עבודה מול רשויות המס במדינה, ניהול הוצאות והכנסות, תשלומים לספקים והפקת מסמכים.

לפעמים, דווקא העיסוק בשוטף גורם לשחיקה ומאוד מתעתע. לפעמים משקיעים כל כך הרבה זמן בטיפולים השוטפים, עד שכאשר מגיעים לעיקר מרגישים שחוקים, מותשים ועם הרבה כאבי ראש.

לכל אלו יש להוסיף גם את הביורוקרטיה החונקת, המיסים הגבוהים והתחרות העזה בישראל שלא מגלה רחמים כלפי החלשים.

בכל העסקים, לעיתים קרובות, ישנן משימות כלל ארגוניות המצריכות שיתוף פעולה של מספר עובדים להשלמתן ודורשות מן העסק משאבים רבים של זמן, ידע וכסף. על מנת לנהל את העסק בצורה יעילה, נכונה, עדכנית ומיטבית צריך לדעת להתייחס כל הזמן לעסק עצמו, למטרות והיעדים העסקיים, לעובדים, להנהלה וכמובן ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים העתידיים.

חשוב לציין שבעלי העסקים צריכים להימנע גם מטעויות נפוצות כמו יצירת הוצאות רבות העולות על ההכנסות, חוסר מענה שירות ללקוחות וגם הישאבות לתוך פנים העסק מבלי להסתכל על התמונה הכוללת.

הישאבות לתוך פנים העסק:

הרבה מבעלי העסקים, בעיקר בתחילת דרכם, נשאבים עמוק אל פנים העסק עד כדי כך שהם שלא מתפנים ל"הנאות הנפש" כמו בילוי עם חברים ומשפחה, ופעילויות ספורטיביות.

מעבר לכך, יש להסתכל גם על התמונה הכוללת בתהליך ניהול העסק. כלומר, בעל עסק לא צריך להסתכל על עסקה ספציפית, על איך לשלוח את המוצר, או איך לדאוג שהלקוח יהיה מרוצה, אלא עליו לפתור את העניין, להאציל סמכויות ולהסתכל על כל התמונה של העסק ולחשוב על קידומו. כך למשל, בעל עסק יכול להחליט על חברה חיצונית שתנהל את אתר האינטרנט של העסק שלו.

זמן שווה כסף:

ככל שהמשימות של העסק מתרבות זהו סימן מבורך לכך שהעסק גדל ומצליח, אך הן גם מחייבות התייחסות הולמת כדי ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות. משמע, שהתייחסות הולמת לכל משימה מצריכה מבעל העסק עוד ועוד זמן לניהולן וכל אנשי העסקים כבר יודעים ומבינים שזמן שווה כסף.

זאת אומרת, שאת הזמן, כמו את הכסף, צריך לנצל בזהירות כך שנקבל תמורה מלאה עבורו. במסגרת זו, במקום שבעל עסק יבזבז זמן יקר על ניהול אתר האינטרנט של העסק, הוא יכול לתת לחברה חיצונית שתעשה זאת במקומו, מה שיפנה לו זמן להתעסק בשאר המשימות לניהול ופיתוח מואץ של העסק.

ניהול אתר אינטרנט:

כיום, בשנת 2019, האינטרנט מהווה גורם מכריע בהחלטת לקוח פוטנציאלי בין האם לרכוש מוצר אצלכם ואו אצל המתחרים שלכם.

קודם כל, לכל עסק צריך להיות אתר אינטרנט ראוי ומכובד. לאחר מכן, אותו אתר צריך להיות מנוהל בצורה שוטפת ומקצועית. לפיכך, ניהול אתר אינטרנט דורש זמן רב וככזה הוא מתווסף לשלל המשימות השותפות של בעל העסק ומהווה כאב ראש נוסף בשבילו.

אך ישנה בשורה משמחת לבעלי העסקים. כיום, ישנן חברות חיצוניות המספקות שירותי ניהול אתרים לחנויות ואתרי תדמית וככאלו הן יכולות לחסוך לאותם בעלי עסקים זמן יקר, כסף רב וגם הרבה כאבי ראש.

אחת מהחברות המספקות שירות זה היא חברת WEmanage. חברה זו משרתת את כל העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים שנדרשים כיום לשירותי ניהול אתרים, אך אינם יודעים למי לפנות ואיך לקבל את השירות בצורה הטובה ביותר.

WEmanage מספקת ללקוחותיה מכלול שירותים מגוון בכל הנוגע לניהול אתר האינטרנט בצורה שוטפת החל מניהול מערכת מערכת האתר וניהול תוכן האתר, דרך ניהול שיווק האתר ועד ניהול הפניות והרכישות באתר.

לקוחות החברה נהנים מכל השירותים הללו תחת קורת גג אחת ובכך הם מקטינים את הכאב ראש בניהול הפעילות העסקית ברשת ומבטיחים לעצמם זמן לפעילות בשווקים שונים ומחוץ לרשת.

המאמר נכתב על ידי צביקי פריד, מנהל אתרי מכירות בחברת WEmanage