היכל הזיכרון בהר הרצל
היכל הזיכרון בהר הרצלצילום: דוברות משרד הביטחון

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן פנה לראש עיריית חריש יצחק קשת בבקשה שלא לפצל את טקס יום הזיכרון לטקס עבור המגזר דתי וטקס עבור המגזר הכללי.

''התפלאתי מאוד לשמוע כי בעירך, חריש - יופרדו טקסי הזיכרון לנופלים, בין המגזר הדתי לבין המגזר הכללי. כמי שאמון במשרד הביטחון על הנצחת הנופלים ועל הקשר עם המשפחות - ערך האחדות הוא הערך הראשון בעיניי בבואי לפעול למען הנצחת חיילינו הגיבורים", כתב בן דהן לחריש.

''מכובדי ראש העיר, אני קורא לך לקיים את הפסוק 'הנאהבים והנעימים בחייהם ובמותם לא נפרדו', ולאחד חזרה לטקס את טקסי ההנצחה לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. כי בני איש אחד אנחנו, בני עם אחד אנחנו", הוסיף סגן שר הביטחון.

מוקדם יותר היום (ראשון) דווח כי המועצה המקומית חריש מתכוונת לערוך שני טקסים נפרדים ביום הזיכרון - אחד לציבור הכללי שיכלול שירת נשים ואחד לציבור החרדי.

תנועת בני עקיבא, שמבקשת לשמור על האחדות במקום, פנתה בימים האחרונים למנכ"ל תנועות הנוער, ביקשה לעצור את ההחלטה ולהחליט על טקס אחד משותף לכלל הציבור, שירצה את כל הקהלים, דתיים, חילוניים וחרדים.

גורמים המעורבים בהכנת הטקס השנתי אמרו לערוץ 7 כי כמו בכל טקס נערכות ישיבות הפקה על אופיו הדתי או הישראלי, "יש מספר תושבים שמנסים לעורר פרובוקציות ולהרוס את האחדות לקראת היום המיוחד הזה. אין שום עימות ולא יהיה עימות - יהיה טקס מיוחד כמו בכל שנה לשביעות רצונם של כל הקהלים".