בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעקבות החלטת בג״צ הדרמטית והשימוש שעושה בג"ץ בסעיף 7א רק נגד מועמדים מימין, החליט יו"ר האיחוד הלאומי ומס׳ 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ליזום כינוס פגרה חריג של הכנסת בכדי לבטל את סעיף 7א.

סמוטריץ פנה לראשי הקואליציה במטרה להעביר את התיקון לחוק באופן מידי אשר יבטל רטרואקטיבית את פסילתו של בן ארי ע״י בג״צ.

ח"כ סמוטריץ׳ מסר: "שמענו אתמול הרבה גינויים להחלטת בגץ, אבל לא די בדיבורים, הגיע העת למעשים. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל "מועצת חכמים" מחליטה עבור אזרחי ישראל למי מותר להם להצביע. שופטי בית המשפט העליון פסלו אדם בגלל דעותיו בנוגע לאויבי ישראל והכשירו מפלגות המזדהות בפומבי עם אויבי ישראל. עיוות הדין חייב תיקון כבר היום".

את מכתבו הפנה סמוטריץ' לראש הממשלה, לראשי מפלגות הקואליציה, ליו"ר ישראל ביתנו, ליו"ר הכנסת וליו"ר הקואליציה.

במכתבו כתב סמוטריץ':

הנדון: ביטול פסילתו של ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד לכנסת

1. רצ"ב הצעת החוק שבנדון, שדברי ההסבר לה מדברים בעד עצמם.

2. בפסילתו של ד"ר בן ארי פסל בג"ץ לראשונה מועמד שוועדת הבחירות אישרה מלהתמודד לכנסת ובכך שם את מדינת ישראל בשורה אחת עם מדינות כמו אירן שבהן ישנה מועצת חכמים שמוסמכת לקבוע עבור העם מי יכול ומי אינו יכול להיבחר על ידו לפרלמנט.

3. בימים האחרונים התבטאתם כולכם נגד הפסילה המקוממת הזו, שבאה באופן מקומם עוד יותר במקביל לאישור התמודדותם של תומכי טרור ומי שמתנגדים לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

4. לא די בדיבורים. על הכנסת להחזיר לעצמה ולעם את הדמוקרטיה. אני קורא לכם לכנס בדחיפות את הכנסת למושב פגרה מיוחד, שימשך כמה זמן שיידרש, ולהעביר במהירות את הצעת החוק המצורפת שתבטל את סמכותו של בג"ץ לכהן כמועצה עליונה ותאפשר את התמודדותו של ד"ר בן ארי כבר בבחירות הקרובות.

5. על פסיקתו של בג"ץ בעניין זה, על אף חשיבותה והיותה נוגעת לליבת הזכות החוקתית לבחור ולהיבחר, אין זכות ערעור ועל כן ניתן לראות בכנסת כגוף שאליו ניתן לערער ושביכולתו לבטל את החלטתו המעוותת של בית המשפט.

חונטה משפטית מבקשת להשתלט על חיינואלירן אהרון