כוחות צה"ל מיפו את בית המחבל

הרב אחיעד אטינגר, פצוע הפיגוע המשולב באזור אריאל, נפטר בבית החולים בילינסון. בכך עלה לשניים מספר הנרצחים בפיגוע. פצוע נוסף עודו מאושפז במצב קשה בבית החולים בילינסון.

"הרב אחיעד נפל על קידוש ה' בידי מרצח שפל במהלך פיגוע שבו גילה תעוזה, תעצומות נפש ואומץ רב תוך שהוא יורה במחבל הנתעב", נמסר בהודעת המשפחה.

"אנו מודים לכל צוות בית החולים בילינסון, לצוותי מד"א ואגף הביטחון שומרון, ולכל עם ישראל אשר התפללו לרפואתו", נאמר עוד בהודעה.

משפחתו של הרב אטינגר ביקשה לתרום את איבריו והם יתרמו קרניות ורקמות נוספות של הרב. הלווייתו של הרב אטינגר תצא בשעה 14:00 מבית הכנסת המרכזי בישוב עלי, תעבור דרך מקום הפיגוע, ובשעה 17:00 יטמן הרב אטינגר בבית העלמין סגולה בפ"ת.

הרב אטינגר, תושב עלי אשר שימש כראש ישיבת עוז ואמונה בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב, הותיר אחריו את רעייתו תמר (44) ו-12 ילדים.

הבת הבכורה מוריה (21) נשואה לינון לוז, מתגוררת ברובע היהודי המתחדש בירושלים ואמורה ללדת בקרוב ילד ראשון. אפרת, בת 20, מתנדבת בשירות לאומי בטבריה. אלישיב, בן 19, משרת בצה"ל שירות סדיר ביחידה מובחרת. הראל בן 18, אליסף בן 16, יהודה בן 13, תחיה וצופיה תאומות בנות 11, בניה בן 9, אליאב והדס תאומים בני 7 ורוני בת שנה וחצי.

בפיגוע המשולב נרצח החייל סמ"ר גל קיידאן בן 19 מבאר שבע, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש". הוא יובא למנוחות בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

כוחות צה"ל ערכו חיפוש הלילה בביתו של עמר אבו-לילא, אחד המחבלים שביצע את הפיגוע המשולב ליד אריאל, מיפו את הבית לקראת הריסה - ועצרו את אביו ואחיו. בני משפחתו של המחבל חשודים שסייעו לו או לפחות ידעו על כוונותיו ולא מנעו ממנו לבצע את הפיגוע.

אחד המחבלים שחשודים במעורבות בפיגוע הרצחני הוא עמר אבו-לילא, צעיר פלסטיני בן 18 מהכפר א-זוויאה בצפון השומרון הסמוך לקלקיליה. את הפוסט האחרון שלו הוא פרסם בשבוע שעבר בחשבון הפייסבוק שלו עם תמונות של מחבלים שביצעו פיגוע בשער שכם בירושלים לפני 3 שנים: "אלוהים, שמור עליי מעיניים שאורבות לחיי, סלק ממני את הרוע שבהם והרחק ממני את מי שמעוניין לפגוע בי".