שנת שיא בחרמון
שנת שיא בחרמוןצילום: אורי מגנוס

חורף 2019 ייזכר כחורף שיא באתר החרמון. ותיקי נווה אטי"ב, מתמוגגים השנה ממסות השלג מהן נהנה האתר.

במערכת השלג המשמעותית הראשונה השנה התווספו כמויות שלג אדירות, ההר התכסה בשכבת שלג עבה, 1.5 מ' במפלס העליון וכ-1.2 מ' במפלס התחתון. המערכת האחרונה הוסיפה עוד 20 ס"מ שלג טרי, יבש ואיכותי, המכורים ללבן (ולא לסמים) מכנים אותו "פאודר", גולשי הסקי מחכים לסוג השלג הזה שהופך את חווית הגלישה ליוצאת דופן. "עונת 2019, תרשם כעונת שיא", ציין אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון. "לפי נתונים שקיימים באתר, מדובר בעונה הטובה ביותר מאז 2012, אני כולי תקוה שאנו בתחילתן של שבע השנים הטובות".

החורף חוזר, שלג בחרמוןאתר החרמון

עונת החורף 2017, נרשמה כעונה טובה מאוד, על אף השוני שלה מהעונה הנוכחית, בשנת 2017 היו ארבעה אירועי שלג שהניבו כ- 50 ס"מ שלג בלבד, אך הטמפרטורות היו נמוכות מהרגיל ושמרו על כמות השלג הזו לאורך זמן ואפשרו 54 ימי סקי, מספר שיא בעשור האחרון. השנה מורגשת חזרתם של גולשי הסקי להר, עלייה של 11% במספר הגולשים נרשמה עד כה לעומת עונת 2017. מספר המבקרים השנה עולה מידי יום, ולמעלה מרבע מיליון מבקרים כבר פקדו את אתר החרמון. השנה נפתחה עונת הסקי בתאריך 11.1, ואילו בעונת 2017 יום הגלישה הראשון היה 28.12.16. השבוע מציינים באתר כבר 55 ימי סקי.

הר חֶרְמוֹן הוא ההר הגבוה ביותר בישראל. ההר נמצא בגבול הצפוני-מזרחי של ישראל, ומהווה קצהו הדרומי של רכס הרי מול הלבנון, המפריד בין לבנון וסוריה. שטח החרמון מחולק בין לבנון, סוריה וישראל. פסגת ההר היא בגובה 2,814 מטרים מעל פני הים, ונמצאת על הגבול שבין סוריה ולבנון, כ-14 ק"מ מצפון מזרח למוצבי ההר הישראליים. הפסגה הגבוהה ביותר בתחומי ישראל היא כיפה בגובה 2,236 מטרים מעל פני הים, הנמצאת מערבית למצפה שלגים, שגובהו 2,224 מטרים מעל פני הים, ומצפון-מזרח לרכבל העליון שבאתר הסקי. להר ארבעה שמות בעברית, שמקורם בתנ"ך: חֶרְמוֹן, שְׂנִיר, שִׂרְיֹן ושִׂיאֹן. בערבית קרוי ההר גַ'בְּל אַ-שֵיח' (جبل الشيخ) שפירושו "ההר הזקן", בשל פסגתו המושלגת המזכירה שיער שיבה.

לראשונה באתר החרמון הוקם במהלך החורף לטובת גולשי הסנאובורד והסקי snow park. הפארק מיועד לגולשים מתקדמים המיומנים בקפיצות וכולל מתקנים כמו קיקרים, רולרג'אמפ, בוקסים. הפארק ממוקם במפלס העליון בין שני הטי-ברים של מסלול השיאון. המיקום נבחר במיוחד בצורה כזו שכל הגולשים רואים זה את זה במהלך הגלישה דבר שתורם לאווירת הגלישה, כשבמקום כ-40 ק"מ של מסלולי גלישה בדרגות שונות.