הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בג"ץ ידון מחר (ד') בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד התמודדותו של סגן השר הרב אלי בן דהן, ברשימה משותפת לליכוד ולאח"י בבחירות לכנסת ה-21.

בתנועה טוענים כי ההסכם שנחתם בין שתי המפלגות הינו חוזה למראית עין, שמטרתו להונות את רשויות השלטון.

''הוא נחתם על מנת לממש את כוונת הצדדים האמיתית –היבחרו של הרב בן דהן לכנסת באמצעות הכללתו ברשימת הליכוד וחזרתו הצפויה לביתו הפוליטי הנוכחי והאמיתי מיד לאחר הבחירות – מפלגת 'הבית היהודי", הוסיפו בתנועה לאיכות השלטון.

לדבריהם, למרות שמבחינה פורמלית ייתכן שהדבר עולה בקנה אחד עם החוק היבש, ''ברמה המהותית מדובר בפגיעה חמורה ביותר בערכי היסוד של שיטת הבחירות בישראל וכן פגיעה חמורה במנדט שהציבור נותן לנבחריו ובאמון הציבור בטוהר הליך הבחירות.

''מדובר בניסיון ציני פגום ובלתי ראוי של גורמים אינטרסנטיים במערכת הפוליטית לפגוע פגיעה אנושה בכללי המשחק הדמוקרטי, באופן שטרם נראה במדינת ישראל, לחתור תחת ערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית, תוך שימוש בכלים הדמוקרטיים והחוקיים אשר מעמידה המערכת לרשותם – עד כדי תרמית של ממש של ציבור הבוחרים''.

''הצגת הרב בן דהן כחלק מרשימת הליכוד לכנסת ה-21 איננה אלא אחיזת עיניים שכל כולה 'תרמית של ציבור הבוחרים' בניסיון פסול ובלתי ראוי לעקוף את דיני הבחירות – וגם במחיר רמיסה של ערכיה הדמוקרטיים של ישראל", הוסיפו בתנועה לאיכות השלטון.