בת גלים ומתנדבים
בת גלים ומתנדביםצילום: עמותת סאנשיין

את עמותת סאנשיין הקימו אופיר ובת-גלים שער לזכרו של בנם גיל-עד הי"ד, כאשר היעד המרכזי הוא הפחת אופטימיות בעם היהודי בתפוצותיו. בין מיזמי העמותה גם חלוקת משלוח מנות בנתב"ג בדרך ליהודי העולם. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם בת-גלים על המיזם והתגובות לו.

"המתנדבים שלנו בנמל התעופה ומבקשים מישראלים שיוצאים מהארץ להעביר משלוח מנות ליהודי הראשון שיפגשו שם, חיבוק מיהודי הארץ ליהודי התפוצות", מספרת שער ומציינת כי בעמותה כבר נאספו דרך הרשתות החברתיות סרטוני תגובה נלהבים המתעדים את מקבלי המנות מספרים על תחושותיהם ועל חוויות מיוחדות של מעניקיהן, "אלו חוויות מאוד מרגשות כי יש אנשים שזה פוגש אותם במקום מאוד חזק".

"אנחנו שולחים באופן אקראי ומגיעים להמון מדינות. הכנו אלפיים משלוחים שמגיעים ומפיצים אור ואהבה בעולם. החיבור ליהודי התפוצות מאוד חשוב ואנחנו, שיש לנו הרבה מאוד עניינים פנימיים, לא תמיד מתפנים לחשוב על הנושא הזה כמה הוא מרכזי בחיים שלנו. מהמקום שלנו הבנו שהנושא מאוד חשוב לעם שלנו. יש לנו מדינה חזקה שיכולה להיות בית לכל יהודי והקשר הזה לא צריך להיות חד צדדי אלא הכרחי לשני הצדדים".

לדבריה של שער אמנם המדינה עושה הרבה לחיזוק הקשר עם התפוצות אך גם לאזרחים יכולה להיות בהקשר זה תרומה משמעותית. שער מזכירה כי חג הפורים הוא חג המבטא את אחדותו של העם ככזו המסוגלת לייצר תפנית והיפוך הגורל, ואת הרוח הזו מבקשת העמותה להפיץ ברחבי העולם. עד כה הגיעו המנות למדינות רבות בהן ארה"ב, מדינות אירופה, אתיופיה, דרום אמריקה ועוד.

בהזדמנות זו מספרת שער על מיזם נוסף שמתקיים על ידי העמותה תחת הכותרת 'GCC' "בשיתוף עם ארבעים ארגונים יהודים ברחבי הגלובוס, יחד עם הסוכנות וקרן היסוד. ביקשנו רעיונות לחיזוק הקשר בין יהודי ישראל לתפוצות. להפתעתנו קיבלנו יותר מ-700 הצעות. חששתי מאדישות ציבורית לנושא והסתבר שלא כך. מסתבר שהנושא חשוב לאנשים. כשישים אחוזים הגיעו מהארץ וארבעים אחוזים מחו"ל ויש רעיונות מאוד יפים.

''אנחנו כעת בשלבי סינון. יש לנו ועדת שיפוט של עשרים שופטים מדהימים בהם אנשי עסקים, אנשי חינוך, רבנים, נשים כדי לייצר מגוון רחב. לאחר הסינון נגיע לשלושה רעיונות מובילים ונצא בל"ג בעומר להצבעה אינטרנטית כדי לבחור מיזם אחד שהוא שיחולל שינוי ביחס בין ישראל לתפוצות".