נתניהו ושר החוץ ההונגרי שיירטו
נתניהו ושר החוץ ההונגרי שיירטוצילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של הונגריה פטר שיירטו השתתפו היום בטקס חנוכת נציגות הסחר הדיפלומטית של הונגריה בירושלים.

נתניהו והשר ההונגרי סיירו במתחם הנציגות הדיפלומטית, גזרו את הסרט בכניסה והסירו יחד את הלוט מעל שלט הנציגות.

נציגות הסחר הדיפלומטית של הונגריה בירושלים תהווה שלוחה של שגרירות הונגריה בישראל, זאת בהמשך להצהרתו של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בחודש שעבר כי יפתח נציגות דיפלומטית בירושלים.

נתניהו אמר בטקס, "זהו רגע מרגש עבורנו. זאת הנציגות האירופית הראשונה שנפתחת בירושלים מזה עשרות שנים. שלושה דיפלומטים הונגרים ימונו למשרד הזה למטרות מסחר. זה חשוב למסחר, לדיפלומטיה ולתנועה שהונגריה מובילה לשינוי היחס לירושלים באירופה".

"הדבר כבר נעשה על ידי הנשיא טראמפ בהחלטתו ההיסטורית להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהעביר את השגרירות האמריקנית לכאן. חלקת אדמה ממתינה לך כאן, סמוך לשגרירות האמריקנית", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "רק לפני ארבעה שבועות ביקר כאן ראש הממשלה אורבן ואמר שיפתח את המשרד הזה, ובתוך ארבעה שבועות זה קרה. אני מביע כאן את הערכתי ותודתי אליו ואליכם. אנחנו שמחים על הקשרים ועל הידידות בין ישראל להונגריה. הידידות הזאת מעולם לא היתה עמוקה כל כך. יחסי המסחר שלנו ושיתוף הפעולה בכל התחומים, כולל ביטחון ודיפלומטיה מעולם לא היו חזקים יותר".

"אני מודה במיוחד על שני דברים שעושה ממשלת הונגריה. הראשון, המאבק בשקרים ובלשון הרע שמוטחים נגד ישראל בפורומים בין-לאומיים. אני מצדיע לכם על עמדתכם. השני, עמדתכם הנחרצת והעקבית נגד אנטישמיות. אני מפציר בכם להמשיך בכך ולאמץ את ההגדרה לאנטישמיות של כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה. יש להמשיך בכך משום שזאת הדרך לידידות אמת. ברוך הבא, ידידי", חתם נתניהו

שר החוץ של הונגריה שיירטו אמר בטקס, "תמיד נאבקנו על כך שהעמדה של הקהילה הבין-לאומית כלפי ישראל תהיה הוגנת ומאוזנת. אני מדגיש כאן שוב שאנו דוחים את החיבור שנעשה בין צעדים כלכליים ומסחריים לנושאים פוליטיים. לא ניישם את החלטת הנציבות האירופית בנושא סימון מוצרים ולא נתמוך ברשימת החברות בהתנחלויות שיכריז הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם. אנו מעודדים שיתוף פעולה הדוק יותר, טוב יותר ודינאמי יותר בין ישראל לאיחוד האירופי".

בטקס השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בהונגריה דויד קורנשטיין, שגריר הונגריה בישראל לוונטה בנקו, שגריר צ׳כיה בישראל מרטין סטרופניצקי ושגריר ישראל בהונגריה יוסי עמרני.