מסיכות ודריכות
מסיכות ודריכותצילום: קובי גדעון, פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר פיני שיף, יו"ר ארגון חברות האבטחה, על הרגישות והמורכבות שבמשימות האבטחה בימי פורים שבהם התחפושות מצריכות דריכות אבטחתית מיוחדת.

"צריך לזכור שהיריב ששוכן בקרבנו ובמעטפת שלנו מנצל הזדמנויות כדי לנסות להתל בנו", אומר שיף ומזכיר כי תחפושות היוו כלי בידי מחבלים גם בשאר ימות השנה: "במתחם שרונה שלושת המחבלים היו לבושים בחליפות כעורכי דין. בפורים על אחת כמה וכמה. היו פיגועים שמחבלים התחפשו לדתיים ולמתנחלים ולבשו סממנים שמתאימים לאוכלוסיה כזו או אחרת. נצרכת דריכות מיוחדת של כוחות הביטחון".

על דרכי ההתמודדות אומר שיף: "ההתמודדות קשה ויש שלוש תשובות: ריבוי כוחות ביטחון, משטרה צבא ואבטחה, כוחות שמודעים לאפשרות שתחפושת עלולה להועיל למפגע הפוטנציאלי. בנוסף צריך להיות עירניים יותר מיום אחר, ובנוסף ישנו השימוש בטכנולוגיות שמשטרת ישראל משתמשת בהם כסיוע לגורם האנושי".

ואולי, שאלנו, כל השיח סביב הסכנה שבתחפושות מיותר ומסוכן בפני עצמו ועדיף להימנע ממנו כדי שלא להעלות למישהו רעיונות. שיף אינו סבור כך וקובע כי "הדברים מתבצעים גם אם לא מדברים על כך". עם זאת הוא מבהיר כי לא על כך דבר נכון וראוי להרחיב".

את השיחה עם שיף ניצלנו גם כדי לשמוע על כנס האבטחה הרביעי של ישראל שיתקיים בשבוע הבא ומיועד לכל העוסקים באבטחה בישראל. שיף מספר כי לאירוע צפויים להגיע כ-700-800 מוזמנים ובמהלכו ייחשפו האורחים לטכנולוגיות מתקדמות פרי מוחם של מפתחים ישראלים, ומדובר בטכנולוגיות שמותירות את עולם הרחפנים הרחק מאחור כהיסטוריה מיושנת.

בנוסף ידונו באי הכנס בסוגיית האבטחה בערי ישראל, כוחות השיטור השונים, העירוניים והכלליים, וההתאמה המבצעית ביניהם, כמו גם היעילות, היכרות בהבדלים שביניהם, הצורך, כן או לא, במסגרת גג משותפת, ועוד.