שירות משותף. אילוסטרציה
שירות משותף. אילוסטרציהצילום: הדס פרוש. פלאש 90

בארגון 'אחים לנשק' קוראים לצה"ל לקיים חשיבה מחודשת באשר לגדודים המעורבים הפועלים במסגרתו.

זאת על רקע הפרסומים כי תפקוד הלוחמים בפיגוע בצומת אריאל הוגדר ככישלון מבצעי. מדובר בגדוד הרעם בחיל התותחנים בו משרתות נשים יחד עם גברים.

"הפיגוע הקשה השבוע בצומת הוא נורת אזהרה לצה"ל, ולכלל אזרחי ישראל. המצב בגדודים המעורבים לא יכול להמשיך כך, צה"ל חייב לחשב מסלול מחדש בעניין", אומרים באחים לנשק, "לצערנו הגדודים עסוקים באג'נדה ולא בלחימה, ישנם שם בעיות קשות של פציעות ושל הכשירות המקצועית. הגדודים האלו לא יכולים לעמוד במטלות שהם נמצאים בהם".

ב'אחים לנשק' סיפרו עוד כי "בפייסבוק של הגדוד עסוקים בחגיגות של יום האישה ובפוסטים של קידום אג'נדה של שילוב לוחמות בצה"ל. ישנו פוסט של המג"ד שעוסק בפרחים בקנה, אשר מקושט בפרחים למעלה. איפה ראינו בצה"ל מג"ד שמוציא כך דף ללוחמיו? זה לא המקום. זו לא חברה אזרחית, אלא צבא. נראה שמישהו שם ששכח שלפני כל קידום האג'נדות החיילים צריכים להילחם".

בארגון מוסיף כי "הצבא צריך להתחיל לחזור לייעוד האמתי שלו – חתירה לניצחון - ולהפסיק להיות כלי בידי היוהל"ן שרוצה צבא חלש, נשי וחסר קשיחות ורצון לניצחון".

בארגון גם התייחסו לרגישות הדברים ולקרבה למועד הפיגוע. "אנו מבינים שמדובר בדברים רגישים, אבל אנו רואים צורך חיוני להגיד אותם דווקא כעת, כדי למנוע את המחדל הבא ואת האסון הבא. זה למען הצלת חיים של חיילים ואזרחים נוספים".