ראשי עוצמה יהודית בן ארי, מרזל ובן גביר
ראשי עוצמה יהודית בן ארי, מרזל ובן גבירצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת עוצמה יהודית מגיבה הערב (חמישי) לפרסום נימוקי שופטי בית המשפט העליון להחלטתם לפסול את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

"המדובר בנימוקים חסרי בסיס עובדתי וכנראה שהשופטים יודעים היטב שהם הוסיפו לאיחוד מפלגות הימין שלושה מנדטים ומכאן הפרסום המהיר", אמרו במפלגה.

עוד ציינו כי "מעבר לעובדה שד"ר בן ארי הדגיש בדבריו פעם אחר פעם כי קריאותיו החריפות הם רק כנגד הערבים שאינם נאמנים למדינה, הרי שמדובר בנימוקים סלקטיביים העושים איפה ואיפה: מבחינתם של שופטי בית המשפט העליון הקריאות לפגוע במתיישבים ותמיכה בחמאס ובחיזבאללה הן לגיטימיות, ואילו הקריאה למלחמה מתפשרת באויב מחד, ומקירוב נאמני המדינה מאידך, אינה רצויה".

בעוצמה יהודית מסכמים ואומרים כי "זו אחת ההחלטות האומללות ביותר שנתן בית משפט זה, החלטה שתיזכר בהסטוריה כפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית".

חונטה משפטית מבקשת להשתלט על חיינואלירן אהרון

מוקדם יותר פרסמו השופטים את הנימוקים לפסילת בן ארי מהם עולה כי השופטים החליטו לאמץ את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה 'הסתה לגזענות היא חלק מרכזי במשנתו של יו"ר מפלגת עוצמה יהודית'.

הם מוסיפים כי בפניהם הוצגה "מסה ראייתית קריטית מוכחת ומשכנעת באיכותה ובכמותה, הכוללת התבטאויות חד-משמעיות, ברורות וקשות החוזרות ונשנות לאורך השנים ותוך דגש על השנים האחרונות של בן ארי, כנגד הציבור הערבי בישראל".

השופטים גרסו שההתבטאויות של בן ארי נאמרו במטרה ליצר איבה ולבזות באופן 'שיטתי ומכוון' את הציבור הערבי. שמונה שופטים, מול דעת יחיד של השופט סולברג, קבעו כי לדעתם בן ארי לא חזר בו מדבריו אלה.

במקביל פורסמו גם הנימוקים להחלטה לאשר את ריצתו של איש השמאל, עופר כסיף, לכנסת.

השופטים אימצו גם במקרה זה את העמדה של היועץ המשפטי לממשלה וקבעו כי מדובר במקרה שונה בתכלית מזה של בן ארי ולדבריהם לא הוכחה באופן מספק עילה לפסול את מועמדות כסיף בשל שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. עם זאת השופטים הביעו הסתייגות חריפה מהתבטאויות קשות של כסיף.