האיחוד האירופי הבהיר בצהריים (שישי) כי הוא אינו מכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן, בניגוד להצהרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה אמריקנית בגולן הישראלי.

גם דובר הקרמלין במוסקבה תקף את החלטת ארצות הברית להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, והביע תקווה כי החלטת הנשיא טראמפ תישאר "בגדר הצהרה בלבד" ולא תוביל להכרה רשמית.

נשיא טורקיה ארודאן טען כי "ההכרה בריבונות ישראל בגולן הביאה את האזור לסף משבר".

במשרד החוץ הסורי הבטיחו להשתמש בכל האמצעים כדי "להחזיר" את הגולן לסוריה. "סוריה מגנה בכל תוקף את ההצהרות חסרות האחריות של הנשיא האמריקני בנוגע לגולן הסורי הכבוש, המוכיחות שוב את הנטייה של ארצות הברית לישראל באופן עיוור, ותמיכתה הבלתי מוגבלת להתנהגותה התוקפנית.

''ארצות הברית מפרה הסכמים בינלאומיים כולל החלטת האו"ם מספר 497 משנת 1981 שארצות הברית גם הצביעה עליה", נמסר ממשרד החוץ הסורי.

גם איראן גינתה את ההכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן ומסרה כי היא "אינה חוקית, ולא מתקבלת על הדעת".

אתמול, כאמור, הצהיר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארה"ב תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית על הגולן, שיש לו חשיבות אסטרטגית וביטחונית עבור ישראל ועבור יציבות האזור כולו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בתגובה: "בתקופה שבה איראן מבקשת להשתמש בשטח סוריה כפלטפורמה להשמדת ישראל, נשיא ארה"ב טראמפ מכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לנשיא טראמפ!".