בניין האו"ם
בניין האו"םצילום: אייסטוק

במהלך סוף השבוע התכנסה בניו יורק ועדת האו"ם לקידום מעמד האישה והעבירה מספר החלטות חדשות לקידום מעמדן של נשים ברחבי העולם.

בדיונים מקדימים עלתה הצעה אשר מטילה את עיקר האשמה על ישראל למצוקת הנשים הפלסטיניות, אך לאחר מאמצים רבים ההצעה האנטי-ישראלית כלל לא עלתה להצבעה ולכן גם לא עברה על ידי הועדה.

הדו"ח השנתי בנוגע להידרדרות מצב זכויות האדם של נשים פלסטיניות, בדומה למתרחש במועצת זכויות האדם, כולל באופן קבוע סעיף אנטי-ישראלי.

בחודשים האחרונים יזם הקונגרס היהודי העולמי קמפיין להעלאת המודעות הציבורית והדיפלומטית לדו"ח ולהחלטה, וקרא למדינות החברות בוועדה להצביע נגד ההחלטה האנטי-ישראלית. כמו כן, נציגי הקונגרס היהודי העולמי לקחו חלק בכינוס ותמכו במאבק כנגד ההחלטה, כחברים מוכרים במועצה הכלכלית והחברתית של האו"ם.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר אמר כי העובדה שלראשונה הסעיף אינו נכלל בדו"ח מהווה ניצחון גדול. "זו הדרך לקיום דיון הגון באו"ם. אנו מקווים כי ועדות נוספות של האו"ם וגופים בינלאומיים מקבילים ינהגו כך גם כן ויכירו בעובדה שהחלטות פוליטיות המגנות באופן חוזר מדינה ספציפית הן מזיקות ולא יעילות. אנו אופטימיים מהעובדה כי הועדה מכירה בכך שישנן הפרות של זכויות אדם אמיתיות, כולל בתוך הרשות הפלסטינית עצמה, הראויות לדיון אמיתי שבמשך זמן רב היו בשוליים".