הלוואות בערבות המדינה
הלוואות בערבות המדינהצילום: pixabay

מתקשרים עם יועץ שעוזר למלא טפסים, לכתוב קורות חיים, להסביר את הרעיון העסקי, לומר מה מטרת ההלוואה, לרשום תחזית הכנסות – ומקבלים הלוואה בערבות מדינה או הלוואה מקרנות אחרות.

זהו שלא! בכלל לא

מול בעל העסק עומדים שלושה גופים (גוף מתאם, בנק והמדינה) שלפעמים מטרתם שונה לחלוטין ממטרתו של בעל העסק, ותפקידו של יועץ טוב היא לנווט בשלום את הספינה של בעל העסק בין שלושת הגופים שנמצאים בדרך לאישור בקשת הלוואה בערבות מדינה:

1. הגוף המתאם שהמדינה הסמיכה:

בחירת הגוף המתאם שמתאים לעסק הספציפי שלך היא קריטית להצלחת הבקשה, בכל גוף מתאם יש בודק כלכלי שיגיע לעסק שלך ויעשה את הבדיקה הראשונית שהיא מאוד חשובה, משום שבמידה והא יחליט שהבקשה שלך אינה עומדת בקריטריונים של הקרן הוא יפסול את הבקשה, כאן מגיע תפקידו של היועץ לבחור גוף מתאם שיאהב את העסק שלך, שיהיה פתוח לרעיון העסקי של העסק שלך ושלא יחמיר עם בקשה מסוג של הלוואה לעסק חדש, ישנם בודקים שאינם מעדיפים לתת אישור להלוואה בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש, יותר מזה היועץ צריך להכיר גם את המנהלים של הקרן שבודקים את הבקשה לאחר שהבודק מילא את חלקו בבדיקה הראשונית , גם כאן כדאי להגיש לגוף מתאם שידע ויעריך את הבקשה שלך ויוכל לאשרה, ולכן מומלץ לעבוד עם יועץ שמגיש הרבה בקשות, מכיר היטב את כל הבודקים הכלכליים של הקרנות, מכיר היטב את כל המנהלים של הגופים המתאמים ויחליט למי להגיש את הבקשה שכפי שאמרנו זאת לא פעם זו החלטה קריטית לטובת הצלחת הבקשה

2. הבנק בקרן בערבות מדינה :

כפי שידוע לכולנו יש חמישה בנקים שקיבלו זיכיון מהמדינה, וזה נראה מאוד פשוט, אם הגוף המתאם אישר את הבקשה, אז הבנק כנראה יאשר את הבקשה באופן אוטומטי, אז זהו שלא!

הבנק יכול לחפוץ ביקרך, אבל יכול להתנגד לבקשה

תשאלו מדוע?

ובכן לכל בנק יש מערכת מידע על כל לקוח, ועל כל לקוח מצטבר מידע רב בבנקים, ולקוחות רבים מסומנים במערכות הבנקים ככאלה שהם בסטטוס "מסורבים" בכל מחיר מסיבות פנימיות של כל בנק ובנק

ולכן ההחלטה של היועץ לאיזה לבנק לשלוח את הלקוח הספציפי היא קריטית להצלחת הבקשה, משום שכפי שכבר הבנו ישנם לקוחות שהבנק המסוים יפסול למרות שהגוף המתאם נתן תשובה חיובית לבקשה!

תפקידו של היועץ לשמוע את כל הסיפור של הלקוח ולהבין בדיוק איזה בנק בקרן בערבות מדינה יאשר את הבקשה של הלוואה בערבות מדינה, ואיזה בנק יפסול את בקשת הלוואה בערבות מדינה

אני רואה בדפים הראשונים בגוגל מספר בנקים שמופיעים, ולפי דעתי זו מלכודת דבש לבעלי עסקים שמעוניינים לקבל הלוואה בערבות מדינה, בעל עסק חייב לפנות ליועץ שיעזור לו לקבל את ההחלטה הנכונה לאיזה בנק לגשת ולאיזה בנק לא לגשת

3. המדינה – משרד האוצר

שלושה גופים יושבים בוועדה שמאשרת סופים את קבלת הלוואה בערבות מדינה והסכום של ההלוואה:

1. הגוף המתאם ( אחד מהשניים שהוסמכו)

2. הבנק הנבחר ( אחד מחמישה שנמצאים בקרו בערבות מדינה

3. המדינה – משרד האוצר

ובכן הגוף השלישי שנמצא בוועדה הוא המדינה – נציג ישיר של משרד האוצר, ברור לחלוטין שנציג המדינה מסתמך על המלצתם של הבנק והגוף המתאם, והחלטתו אם לאשר את הבקשה מסתמכת עליהם, אם שני הגופים הראשונים החליטו בצורה חיובית אז גם הוא יחליט בצורה חיובית, ואם אחד מהם יחליט בצורה שלילית גם הוא יצטרף להחלטה שלהם, ולכן רמת השפעתו של נציג משרד האוצר (המדינה) על התהליך היא נמוכה מאוד ואינה קריטית לתהליך, ולכן גם לא נדרשת התערבות של היועץ מול המדינה, ואין לו תפקיד כלשהו בתהליך הסופי הזה

הייתי מעוניין כאן לתת לכם שני לינקים לשני סרטונים חשובים ביותר, שכל יזם שהוא בעל עסק קטן בינוני שמעוניין לקבל הלוואה בערבות מדינה, או יזם שמעוניין לפתוח עסק חדש ולקבל הלוואה לפתיחת עסק חייב לראות לפני שהוא מקבל החלטה אם לפנות לקרן בערבות מדינה, על מנת שיוכל להחליט אם בכלל כדאי לו להגיש בקשת הלוואה בערבות מדינה או שפשוט לברוח מזה כי זה לא מגיע לו, וגם בנוסף שידע מה המאמץ שנדרש ממנו בכל התהליך הזה שנקרא הלוואה בערבת מדינה

כי אם מספרים לכם שזה פשוט – אז זה לא

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה

התהליך לקבלת הלוואה בערבות מדינה

קוראים לי יעקב אלון. אני יועץ עסקי ופיננסי מנכ"ל סל יועצים ואני רוצה לגלות לכם משהו על עצמי - אני מעריץ נחישות של יזמים. לפתוח עסק, להתחיל משהו מרעיון קטן ורצון גדול. האומץ של אנשים כאלה, ושל בעלי עסקים קטנים ששואפים למעלה, האומץ הזה ממגנט אותי. אלו האנשים שאני אוהב לעבוד איתם. הניצחון שלהם הוא הניצחון שלי, וזה מה שאני עושה - אני עוזר לאנשים מהזן המיוחד הזה להגשים את החלומות שלהם בעזרת הלוואה בערבות מדינה או הלוואה מקרנות אחרות.

אני מכיר את זה, את הדגדוג שלא נותן לכם מנוח. אתם לא יכולים להפסיק לחשוב על ההתרחבות של החנות שלכם. אתם יודעים שזה הזמן להקים את בית הקפה שתמיד חשבתם לפתוח בעזרת הלוואה בערבות מדינה. זה הרגע לנצל הזדמנות ולרכוש מלאי שיאפשר לעסק שלכם למלא את הפוטנציאל שלו. זה דגדוג שאי אפשר להיפטר ממנו. קול פנימי של היזם שבתוככם שאומר לכם שזה הרגע לעשות את הצעד. כולם שומעים את הקול הזה בשלב כזה או אחר, אבל צריכים הרבה תבונה כדי לדעת שזה באמת הרגע הנכון, וגם כשבטוחים בזה צריך הרבה אומץ לפרוץ ולהגשים חלום.

אבל, גם חלום - חשוב שיהיה עם שתי רגליים על הקרקע. הקרקע עליה בנוי כל עסק היא הון, ובהעדר הון עצמי מספק הדרך להגשמת החלום היא למצוא מימון. פה מגיעה לידי ביטוי המומחיות שלי: קבלת הלוואה בערבות מדינה שתספק לבעל החלום את המנגנון הנכון והמתאים לו. היום בשוק יש הרבה מאוד הלוואות, וחשוב לא לקפוץ על ההלוואה הראשונה שנקרית בדרכנו רק כי חבר שפתח עסק המליץ לנו עליה, או בגלל שהריבית שלה נמוכה במיוחד או בגלל שגובה המימון מרשים.

הלוואות לעסקים ניתנות על ידי הקרן בערבות מדינה, קרנות של כרטיסי אשראי, קרנות של בנקים, קרנות של חברות ביטוח וקרנות של אנשי עסקים. בסל הפתרונות הקיים אחת מההלוואות הללו מתאימה לכם, אתם רק צריכים להבין, למצוא ולקבל אותה.

זה נכון שיש לי תואר במנהל עסקים מהמכללה למנהל בתל אביב, וזה נכון שיש לי תואר בהנדסה תעשייה וניהול. התיאוריה תמיד חשובה, אבל לאורך השנים הבנתי שמה שחשוב אפילו יותר זה הניסיון. הרוטב הזה שיוצא כשמערבבים ידע עם עבודת שטח. במשך 16 שנה צברתי ניסיון כסמנכ"ל תפעול והנדסה בכמה מהחברות המובילות במשק והכרתי את הקרביים של העסק הישראלי טוב טוב. עבדתי כמנכ"ל של חברה לייעוץ לעסקים וחברות וסייעתי במשך 20 שנה ליותר מ-1800 בתי עסק וחברות בניהול ושיפור התהליכים הארגוניים הפנימיים. נכנסתי לעובי הקורה בכל התחומים בהם יכול עסק להתייעל ולהשתפר - שיווק, מכירות, ניהול מלאי, כספים, שירות, ניהול פרויקטים.

אחרי הכול עסק הוא מכלול של דברים, וראייה שכזו מחייבת אותי להתייחס לכל האספקטים שמרכיבים עסק. אני לא מאמין בפלסטרים. בפתרונות מקומיים או זמניים. עסקים שמנהלים את עצמם מהרגע להירגע נכנסים מהר מאוד לסטטיסטיקה הקשה של בעלי עסקים בישראל. מעל 800 עסקים נסגרים כל שבוע, זה נתון מטורף! עסק דורש התייחסות היקפית וכוללת כדי שהוא יוכל לקום ולגדול. כך, אני משתמש בידע התיאורטי והניסיון המעשי שלי ורותם אותם לקידום מטרות הלקוח שלי בהשגת מימון חיוני לצמיחה בדמות הלוואה בערבות מדינה או הלוואה מקרנות אחרות שעוזרות לכם.

בתהליך העבודה שלי יחד אתכם אני בודק את מכלול "התכונות" של הלוואה בערבות מדינה או קרנות אחרות.

כדי להבין מה הכי נכון לחלום שלכם. הלוואה, כמו האוכל שאנחנו צורכים, חייבת להתאים לנו. היא צריכה להיות מזינה, לא הרסנית, נוחה לעיכול. בעזרת הלוואה בערבות מדינה או קרנות אחרות שמאפשרת צמיחה ולא דעיכה.

אבל גם אחרי שבחרנו את אמצעי המימון הנכון התהליך לא נגמר. הוא רק מתחיל. הגשת בקשה לקבלת בעזרת הלוואה בערבות מדינה או הלוואה מקרנות אחרות היא שלב קריטי, והיא כוללת מבחינתי בנייה של תכנית עסקית איכותית שתשכנע את הגוף המלווה שהחלום שלך יכול לקרום עור וגידים. זו עבודת שיווק של ממש שבה אנחנו בעצם נשכנע את הקרן בערבות מדינה או קרנות אחרות שמולנו שלהשקיע בחלום שלך זה לא רק הצעד הנכון בשבילך, אלא גם הצעד הנכון בשבילם.

כולנו נרתמים לרעיון שלך. ההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו. זהו שלב מרגש שמעורבים בו לרוב תקוות וחששות אצל היזם.

לא תמיד זה הולך בקלות. לפעמים צריך להילחם על הבקשה. לפעמים יש מגבלות וקריטריונים שחייבים לעמוד בהם. לפעמים צריך לערער מול החלטת דחייה של הקרן . מנהלי קרנות מימון יכולים להיות אנשים ספקנים - וזה בסדר כי זה התפקיד שלהם. הם לא יכולים לתת הלוואה לכל אחד שמבקש.

חשוב לדעת לשווק אותך בפני הקרן, חשוב להתאים לך את הקרן הנכונה ולהתאים את מטרות הלוואה בערבות מדינה או קרנות אחרות למטרות הקרן, וחשוב להגיע עם תכנית עסקית כדי שנוכל להוכיח למנהל הקרן שאנחנו באמת רוצים בפיתוח העסק ולא סתם מחפשים הלוואה בערבות מדינה. הניסיון הרב שלי נותן לנו נקודות זכות גדולות שהופכות את התשובה החיובית למשהו שכיח ואפשרי בהחלט. .

נכון, התהליך לא תמיד פשוט, ותמיד קיים החשש מקבלת סירוב מהקרן שנותנת הלוואה בערבות מדינה או מקרנות אחרות. כדי לא לקבל תשובה שלילית חשוב לעשות עבודת הכנה אמיתית. פה אני מלווה אותך לכל אורך הדרך ונלחם בשבילך. ההצלחה שלך היא ההצלחה שלי. חשוב לי לעשות את זה בצורה שקולה ומובנית אבל בלי פחד, כי זה הזמן לגדול.

עם הכישרון שלך והניסיון שלי בתחום הלוואות בערבות מדינה - אנחנו נגשים חלומות.